ایتالیا؛ محرومیت کودکان خانواده‌های خارجی از تخفیف وعده غذایی در مدارس

  ایتالیا؛ محرومیت کودکان خانواده‌های خارجی از تخفیف وعده غذایی در مدارس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهردار شهر لودی در نزدیکی میلان ایتالیا تخفیف غذا و خدمات سرویس ایاب و ذهاب را برای کودکانی که در ایتالیا متولد شده اند اما خانواده هایشان خارجی هستند حذف کرده است.

آگهی

شهردار شهر لودی در نزدیکی میلان ایتالیا برای هفته ها مانع توزیع غذا میان کودکانی در مهدکودک ها و مدارس شهر شد که خانواده هایشان در خارج از اتحادیه اروپا متولد شده اند. وی همچنین مانع استفاده این کودکان از سرویس ایاب و ذهاب مدارس شده است.

تعداد کودکانی که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته اند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر اعلام شده است.

این تصمیم از تابستان سال ۲۰۱۷ و زمانی که سارا کازانوا از حزب راست افراطی لیگ به شهرداری شهر انتخاب شد به اجرا گذاشته شد. وی قواعد بهره مندی از تخفیف های غذایی در رستوران مدارس و همچنین استفاده از سرویس آنها را تغییر داد.

از زمان اتخاذ این تصمیم، تخفیف ها بر اساس شاخص وضعیت اقتصادی خانواده اعمال می شود. شهردار این شهر برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ اعلام کرد والدینی که خارج از اتحادیه اروپا متولد شده اند باید اسناد و مدارکی ارائه کنند که شرایط اقتصادی شان را در کشورهای محل تولد نشان دهد. این درخواست در حالی مطرح شده است که کودکانی که از این برنامه متاثر شده اند همگی در ایتالیا متولد شده اند.

ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا در توئیتی از تصمیم شهردار شهر لودی حمایت کرد.

در چند ماه گذشته، چندین خانواده تلاش کرده اند و توانسته اند مدارکی از شرایط اقتصادی پیشین شان در کشورهایشان بدست آورند اما بسیاری از خانواده ها می گویند که بدست آوردن چنین اسنادی از کشورهایشان بسیار دشوار و در مواردی غیر ممکن است.

با تصمیم این شهردار راست گرا عملا این کودکان در طبقه بندی خانواده های مرفه جای گرفته اند و باید برای هر پرس غذای روزانه در مدرسه پنج یورو بپردازند. آنها همچنین باید هر سه ماه مبلغ ۲۱۰ یورو برای استفاده از سرویس مدرسه پرداخت کنند.

با این اقدام عملا کودکانی که در ایتالیا متولد شده اند اما خانواده هایشان خارج از اتحادیه اروپا متولد شده اند از خدمات مدرسه بی بهره شده اند و تخفیف های غذا و سرویس مدارس به شهروندان ایتالیایی و اروپایی اختصاص می یابد.

در چنین شرایطی این خانواده ها مجبورند کودکانشان را تا مدرسه همراهی کنند و هنگام ناهار آنها را به خانه ببرند و باز عصر برای بازگشت به خانه به مدرسه مراجعه کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر کشور ایتالیا خطاب به پناهجویان: آماده بستن چمدان‌هایتان باشید

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟

وزیر خارجه ایتالیا: طرح رُم و لندن برای گسیل مهاجران به آلبانی و روآندا قابل مقایسه نیست