بیکاری، متولدان خارج از اتحادیه اروپا را بیشتر از دیگران تهدید می کند

بیکاری، متولدان خارج از اتحادیه اروپا را بیشتر از دیگران تهدید می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نرخ بیکاری در کشورهای کرواسی و جمهوری چک برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در میان افراد متولدشده در خارج از اتحادیه اروپا بیش از دیگران نیست.

آگهی

احتمال بیکاری در میان افراد متولدشده در خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر از افرادی است که درون کشورهای عضو این اتحادیه متولد شده اند.

داده های جدید یورواستات (اداره آمار وابسته به کمیسیون اروپا) نشان می دهد که در یونان میزان بیکاری در میان افرادی که خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا متولد شده اند از بقیه کشورهای عضو اتحادیه بیشتر است.

بنا به این داده ها میزان بیکاری در یونان و در میان متولدشدگان در خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۱۶، ۳۳ درصد بوده است. این در حالی است که این رقم در میان افرادی که در یونان متولد شده اند ۲۴ درصد بوده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در مقابل نرخ بیکاری در کشورهای کرواسی و جمهوری چک برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در میان افراد متولدشده در خارج از اتحادیه اروپا بیش از دیگران نیست.

نرخ بیکاری در میان آن دسته از متولدان خارج از اتحادیه اروپا که در اسپانیا زندگی می کنند ۲۴.۶ درصد بوده است. این در حالی است که این آمار در میان متولدان کشور اسپانیا ۱۷.۲ درصد بود.

این تفاوت همچون اسپانیا در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد.

در تحقیق یورواستات نرخ بیکاری در شهرهای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است. در کل اتحادیه اروپا این رقم در میان متولدان خارج از کشورهای این اتحادیه ۱۵.۴ درصد بوده است. این در حالی است که نرخ بیکاری کل جمعیت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۹.۱ درصد است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بر اساس آمار رسمی نرخ بیکاری در ایران به پایین‌ترین حد در ۵ سال گذشته رسید

بحران یونان؛ چالش ها و راه حل های دولت برای ثبات و رشد اقتصادی

نگرانی کمیسیون اروپا از عدم تعادل در چرخه استخدامی نهادهای اروپایی