تمرکز رهبران احزاب راست‌گرای افراطی فرانسه و ایتالیا بر اقتصاد سوسیالیستی

تمرکز رهبران احزاب راست‌گرای افراطی فرانسه و ایتالیا بر اقتصاد سوسیالیستی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پایتخت ایتالیا دوشنبه میزبان مارین لوپن، رهبر مهم ترین حزب راست گرای افراطی فرانسه، اتحاد ملی، و ماتئو سالوینی رهبر حزب لیگ ویا لیگ شمال بود. هر دو رهبر نشان دادند که استراتژی بلندپروازانه ای برای انتخابات اروپایی سال آینده دارند.

آگهی

مارین لوپن و ماتئو سالوینی، دو تن از محبوب‌ترین رهبران راست‌های افراطی اروپا در نشستی در شهر رم، پایتخت ایتالیا دیدار و در یک گفتگوی خبری شرکت کردند.

معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا، ماتئو سالوینی، برگزار کننده این نشست با عنوان «رشد اقتصادی و چشم اندازهای آن در پرتوی اروپای ملی‌گرا» بود.

البته هدف اصلی دو رهبر راست‌گرایان افراطی در فرانسه و ایتالیا برای برگزاری این نشست آماده‌سازی احزاب راست افراطی برای انتخابات مهم اروپایی سال آینده بود.

مارین لوپن، رهبر حزب اتحاد ملی فرانسه در این کنفرانس خبری مهم‌ترین بخش سخنانش را روی مبارزه با جهانی‌سازی متمرکز کرد. وی اعلام کرد «جهانی سازی» تنها ثمره‌ای که برای اروپا داشته «مهاجرت های توده‌وار» بوده است. رهبر حزب اتحاد ملی تاکید کرد که جهانی‌سازی اقتصاد تنها فقرا را فقیرتر کرده و قدرت خرید مردم بسیار پایین‌تر از گذشته آمده است.

بیشتر بخوانید:

ماتئو سالوینی هم با تایید سخنان میهمان خود گفت: «حزب اتحاد ملی [فرانسه] و لیگ شمال [ایتالیا] اهدافی مشترک برای بهبود کشاورزی، بحران کاریابی و مبارزه با مهاجرت دارند. سالوینی در سخنان خود بار دیگر از اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت: «دشمنان اصلی اروپا امروز، رئیس کمیسیون، ژان کلود یونکر و پیر مسکوویسی کمیسر اقتصادی هستند.»

مارین لوپن در این نشست بار دیگر سه شعار اصلی حزب راست‌گرای افراطی اتحاد ملی «امنیت، هویت، رفاه» را پایه‌های اصلی یکپارچه کردن گروه‌های راست افراطی در اروپا دانست و گفت: «با به قدرت رسیدن ما در اروپا ساختارهای اقتصادی وفادار به ارزش‌های انسانی جای ساختارهای امروزی را می‌گیرند.»

مارین لوپن بارها در سخنان خود در رم تاکید کرد که بحران‌های اصلی اروپا به دلیل وجود ساختار سرمایه‌داری است که دیوانه‌وار تنها حق شهروندان را به جیب ثروتمندان می‌ریزد.»

صحبت‌های دو رهبر راست افراطی اروپا در زمینه اقتصادی کاملا از مکتب‌های سوسیالیستی و کمونیستی پیروی می‌کرد. این موضوع حتی در این نشست مطرح شد و ماتئو سالوینی به آن اذعان کرد و گفت: «من و مارین لوپن خواستار همان عدالت اجتماعی هستیم که گروه‌ها و احزاب چپ سال‌هاست به آن خیانت کرده‌اند. ما آمده‌ایم که به فراموش‌شدگان جوامع اروپایی و فرودستان توجه کنیم.»

پزوهشگران بسیاری در قاره سبز دلیل عمده پیروزی احزاب راست‌گرای افراطی در این قاره در سال‌های اخیر را نشانه فرار مردم از احزاب راست و چپ میانه که در سه دهه اخیر عمدتا حاکمیت را در اختیار داشته‌اند می‌دانند. حال تا چه اندازه در عمل این گروه‌ها موفق شوند سیاست‌های عدالت محور را با اندیشه‌های مهاجرستیز خود تطابق دهند، تنها زمان این موضوع را نشان خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت امانوئل مکرون از مارین لوپن

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند

واکنش عفو بین‌الملل به لایحه «ترامپی» دولت استرالیا؛ آیا سفر و مهاجرت ایرانیان ممنوع می‌شود؟