آمریکا: هدف از تحویل اس-۳۰۰ روسی به سوریه، پوشش فعالیت‌های شریرانه ایران است

آمریکا: هدف از تحویل اس-۳۰۰ روسی به سوریه، پوشش فعالیت‌های شریرانه ایران است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«اقدامات مخرب و زیان‌آور رژیم ایران در پشتیبانی از رژیم بی‌رحم و ستمگر اسد، ادامه جنگ داخلی هفت ساله سوریه را تشدید می کند.»

آگهی

آمریکا می‌گوید هدف از تحویل سامانه ضد موشکی اس-۳۰۰ روسیه به رژیم اسد، پوشش دادن به فعالیت‌های «شریرانه» ایران در سوریه است.

ژنرال جوزف ووتل رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و فرمانده نیروهای آمریکا در خاور میانه روز پنج‌شنبه ضمن اظهار این موضوع گفت که تحویل اس-۳۰۰ به سوریه باعث «تشدید بیهوده تنش‌ها» در منطقه می‌شود.

ژنرال وتل همچنین گفت: «اقدامات مخرب و زیان آور رژیم ایران در پشتیبانی از رژیم بی رحم و ستمگر اسد، ادامه جنگ داخلی هفت ساله سوریه را تشدید می کند.»

این فرمانده نظامی آمریکایی در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران گفت که آمریکا در پی جنگ با ایران نیست و اساسا چنین هدفی ندارد. او همچنین افزود که هیچ ماموریت ویژه‌ای به او در ارتباط با ایران داده نشده اما پنتاگون آماده پاسخ سریع و گسترده در شرایط ضروری است.

ژنرال ووتل همچنین تاکید کرد که تحویل اس-۳۰۰ به سوریه هیچ ارتباطی به مبارزه با داعش ندارد.

روسیه اعلام کرده است که سامانه ضد موشکی اس-۳۰۰ را تحویل دولت بشار اسد داده است. این تصمیم بعد از آن به مرحله اجرا گذاشته شد که یک هواپیمای نظامی روسیه به اشتباه توسط نیروهای سوریه هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

اشاره ژنرال ووتل به رابطه این سیستم ضد موشکی با فعالیت‌های ایران این گمانه‌زنی را پیش می‌آورد که آمریکا نگران است موشک‌های اس-۳۰۰ برای ساقط کردن هواپیماهای اسرائیلی به کار رود که در ماه‌های گذشته مواضع نیروهای ایرانی در سوریه را مورد حمله قرار داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد روسیه از آمریکا بر سر مسئله برجام و انتقال جهادی‌های ادلب به افغانستان

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم