ماکرون: خود را رقیب و مخالف اندیشه های رهبران ملی گرای اروپا می دانم

ماکرون: خود را رقیب و مخالف اندیشه های رهبران ملی گرای اروپا می دانم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون به سخنان مهاجرستیز ویکتور اوربان و ماتئو سالوینی در دیدارش از دانمارک واکنش نشان داد.

آگهی

روز سه شنبه در دیدار دو رهبر راست گرای افراطی اروپا در میلان مهم ترین نتیجه گفتگوها چیزی جز مخالفت با سیاست های مهاجرتی اروپا و بستن بیش از پیش دروازه های اروپا بسوی مهاجران از آفریقا و خاورمیانه نبود.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور و رئیس حزب لیگ شمال ایتالیا میزبان ویکتور اوربان نخست وزیر مهاجرستیز و اسلام هراس مجارستان بود. دو رهبر در سخنان خود اعلام کردند تمام تلاششان را برای «دفاع از مرزهای اروپا» بکار خواهند بست.

آنها در این دیدار تاکید کردند که یکی از عوامل اصلی اجرایی شدن سیاست های مهاجرتی اروپا کسی نیست جز اندیشه های رهبرانی جز امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه. ویکتور اوربان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را به عنوان مهمترین رقیب خود در اروپا معرفی کرد.

ماتئو سالوینی که از او به عنوان یکی از محبوب ترین سیاستمداران ایتالیا نام می برند، نیز اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه و اندیشه های او یکی از مهم ترین دشمنان حزب او در انتخابات اروپایی سال ۲۰۱۹ خواهند بود.

امانوئل ماکرون چهارشنبه به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: « من سعی خواهم کردم در مقام رئیس جمهوری فرانسه هیچگاه قاره سبز را به ملی گرایان افراطی و ناشران سخنان نفرت انگیز واگذار نکنم. اگر این دو نفر و دیگر رهبران ملی گرای افراطی من را رقبای خود می دانند داوطلبانه آن را می پذیرم و تایید می کنم من مخالف و دشمن اصلی تفکرات آنها هستم.»

امانوئل ماکرون برای تایید همین رویه در سفرش به دانمارک سخنانی ایراد کرد تا بار دیگر مخالفت خود را با سیاست های مهاجر ستیز برخی از کشورهای اروپایی اعلام کند.

محور اصلی سخنان امانوئل ماکرون در دانمارک نیز حول مساله هویت اروپایی و هویت ملی بود. وی تاکید کرد هویت ملی کشورهای اروپایی منافاتی با کمک به مهاجران ندارد.

دولت دانمارک یکی از مهاجرستیزترین کشورهای اروپایی است و رئیس جمهوری فرانسه در دیدار خود با ملکه دانمارک تاکید کرد: « دانمارک همزمانی که به هویت ملی خود می بالد و مفتخر است می تواند آغوش خود را بروی مهاجران باز کند.»

وی تاکید کرد که فرانسه نیز به فرهنگ فرانسوی و ارزشهایش پایبند است اما جهانی می اندیشد چرا که هویت موضوعی است کاملا پیچیده که در طول زمان متحول می شود. به گفته رئیس جمهوری فرانسه قرار نیست برای «حفظ هویت ملی» خود را از بقیه جهان پنهان کنیم و ارتباط فرهنگی و بنوعی غنای فرهنگی را از خود دریغ کنیم.

بیشتر بخوانید:

امانوئل ماکرون در پاسخ به یک دانشجوی دانمارکی که از وی پرسیده بود چه نگاهی به موضوع هویت دارد گفت: «یک دانمارکی خالص و واقعی امروز وجود خارجی ندارد. او تنها یک اروپایی است، حتی زبان شما تنها متعلق به شما نیست و بخشی از فرهنگ اروپا و جهان و متعلق به ساکنان تمام کره خاکی است.»

امانوئل ماکرون تاکید کرد که این موضوع درباره تمام کشورهای اروپایی از جمله فرانسه صدق می کند.

سیاست های مهاجرستیز دولت دانمارک شورای اروپا را بر آن داشت تا در سال ۲۰۱۷ هشدارهایی جدی به مقامات دانمارکی بدهد. سیاست های سخت گیرانه علیه مهاجران در این کشور به حدی است که زنان و مردان دانمارکی که قصد زندگی با مهاجران را دارند ناگزیر به کشورهای همسایه از جمله سوئد مهاجرت می کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«آنطرف خیابان کار هست»؛ واکنش‌ها به پاسخ جنجالی ماکرون

چهار عضو کابینه امانوئل مکرون استعفاء دادند

اسلواکی توافق مهاجرتی اتحادیه اروپا را اجرایی نمی‌کند