ائتلاف تحت رهبری عربستان: سازمان ملل در زمین حوثی‌ها بازی می‌کند

ائتلاف تحت رهبری عربستان: سازمان ملل در زمین حوثی‌ها بازی می‌کند
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به دنبال حمله ای هوایی در استان صعده یمن در روز ۹ اوت (۱۸ مرداد) ۴۰ کودک کشته شدند.

آگهی

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان می گوید سازمان ملل متحد در زمین شورشیان حوثی یمن بازی می کند.

معاون دبیر کل سازمان ملل هفته گذشته از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به عنوان مسئول دو حمله ای یاد کرده بود که در جریان آن ۲۶ کودک یمنی کشته شدند.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن می گوید: «از اظهارات برخی مسئولان سازمان ملل که مواضعی جانبدارانه همراه با طرح اتهاماتی در زمینه حملات هوایی اتخاذ می کنند، تعجب می کنیم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی افزود: «همه ما می دانیم که نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد زیر فشار حوثی‌ها هستند و برخی اظهارات می تواند نتیجه این فشارها باشد.»

ترکی المالکی در ادامه تاکید کرد که «جنگ بدون تلفات جانبی» وجود ندارد. با این حال وی اشاره ای به مسئول حملات هوایی اخیر در یمن نکرد.

به دنبال حمله ای هوایی در استان صعده یمن در روز ۹ اوت (۱۸ مرداد) ۴۰ کودک کشته شدند. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقی مستقل در مورد این حادثه شده است.

هنریتا فوره، مدیر کل صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه گفته بود: «امیدوار بودم خشمی که حمله به صعده برانگیخت، نقطه عطفی جدی در مناقشه باشد. اطلاعاتی که از حملات در الدریهیمی به دست آمده و از کشته شدن ۲۶ کودک حکایت دارد، نشان می دهد که این تصور اشتباه بوده است.»

سازمان ملل متحد از طرف های درگیری در یمن خواسته است روز شش سپتامبر (۱۵ شهریور) در ژنو در مورد خروج از بحران این کشور با یکدیگر گفتگو کنند.

از ماه مارس سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بر اثر جنگ داخلی در یمن کشته شده اند. این جنگ همچنین منجر به یکی از جدی ترین بحران های مرتبط با امور بشردوستانه در جهان شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌ها بار دیگر عربستان را هدف موشک‌های خود قرار دادند

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حوثی‌ها برای «دومین بار» نفتکش حامل نفت روسیه را «به اشتباه» هدف قرار دادند