مقابله با مهاجران دلیل بازپرسی دادستان ایتالیا از وزیر کشور

مقابله با مهاجران دلیل بازپرسی دادستان ایتالیا از وزیر کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از هشدارهای اتحادیه اروپا به سیاست های مهاجرستیز وزیر کشور ایتالیا این بار یک دادستان ایتالیایی ماتئو سالوینی را مورد بازپرسی قرار داده است.

آگهی

دادستانی شهر اگریجنتو در جنوب ایتالیا، ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا را به اتهام توقیف افراد، سوء استفاده از قدرت و دستگیری غیر قانونی پناهجویان مورد بازپرسی قرار داد. به عقیده مقامات قضایی ایتالیا، سالوینی بطورغیر قانونی پناهجویانی را که توسط کشتی «دیچوتی» متعلق به گارد ساحلی ایتالیا در دریا نجات داده شده بودند را از آزادی فردی محروم کرده و به آنها اجازه خروج از کشتی داده نشده است.

۱۵۰ پناهجوی کشتی دیچوتی سرانجام پس از ۵ روز توقف در بندر کاتانیا، از کشتی خارج شدند.

وزیر کشور ایتالیا نیز در واکنش به بازپرسی از سوی دادستان گفت: « شرم آور است ولی ما متوقف نخواهیم شد. آنها از وزیری که از مرزهای کشور دفاع می کند بازپرسی می کنند. این خجالت آور است. من با لبخند در انتظار دادستان اگریجنتو هستم و می خواهم دلایل خود را برای او شرح دهم. دادستانی باید قاچاقچیان و آنهایی که به مهاجرت های غیر قانونی کمک می کنند را مورد بازپرسی قرار دهد.»

سالوینی، رهبر حزب لیگ شمال که یکی از افراطی ترین احزاب ایتالیا است در حال حاضر محبوبترین سیاستمدار این کشور است. به گفته کارشناسان سیاسی امکان دارد سالوینی در ماه های آینده سکان رهبری کشور ایتالیا را در دست بگیرد و جانشین نخست وزیر شود.

بیشتر بخوانید:

پیشتر ماتئو سالوینی به کشتی های متعلق به سازمان های غیردولتی که حامل پناهجویان نجات داده شده در آب های مدیترانه بودند، هشدار داد وارد آب های ایتالیا نشوند و این کشور را فراموش کنند. وی از زمان به قدرت رسیدن در ایتالیا تمامی بنادر کشور را به روی پناهجویان بست و از سایر کشورهای اروپایی خواستار پذیرش آنها شد تاجایی که حتی تهدید به بازگرداندن پناهجویان به لیبی کرد.

اظهارات تند سالوینی علیه پناهجویان و مهاجران باعث تقویت بیگانه هراسی در ایتالیا شده است.

ایتالیا به عنوان یکی از دو مقصد اصلی مهاجران غیرقانونی که از دریای مدیترانه عبور می کنند سالها تا پیش از تشکیل دولت فعلی این کشور که به امدادرسانی و نجات جان پناهجویان در دریای مدیترانه می پرداخت، با روی کار آمدن دولت جدید سیاست های مهاجرتی این کشور کاملا تغییر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نجات کوه‌نوردان مانده در سیل در ایتالیا

ویدئو؛ ادای احترام ایتالیایی‌ها به جان‌باختگان حادثه ریزش پل در جنوا

ایلان ماسک خواستار فرزند‌آوری بیشتر شهروندان در کشورهای توسعه‌یافته شد