سقوط بزرگ‌ترین شبکه قاچاق عتیقه اروپا

سقوط بزرگ‌ترین شبکه قاچاق عتیقه اروپا
Copyright منبع‌: یوروپول
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با همکاری پلیس‌های چهار کشور اروپایی محموله‌های قاچاق حاوی ۲۵ هزار قطعه آثار باستانی به ارزش بیش از ۴۰ میلیون یورو را کشف و ضبط شد.

آگهی

با همکاری پلیس‌های چهار کشور اروپایی محموله‌های قاچاق حاوی ۲۵ هزار قطعه آثار باستانی به ارزش بیش از ۴۰ میلیون یورو را کشف و ضبط شد.

تحقیقات اولیه برای اجرای این عملیات از چهار سال پیش و در پی ظن پلیس به فعالیت یک شبکه بزرگ قاچاق اشیاء عتیقه و باستانی در کشورهای اروپایی آغاز شد. بنا بر شواهد اولیه پلیس، یک شبکه چند ملیتی در پس اقدام به جرم و جنایت در بسیاری از حفاری های غیرمجاز در مناطق فرهنگی اروپا دست داشته و در نهایت با هدف اصلی قاچاق آثار باستانی در کشورهای اتحادیه اروپا فعالیت می‌کرده است.

عملیات مذکور را پلیس ایتالیا کلید زد ولی پلیس اسپانیا، بریتانیا و آلمان نیز در آن مشارکت داشتند که در نهایت منجر به بازداشت ۲۳ مظنون به همکاری با شبکه بین‌المللی قاچاق آثار باستانی شد.

این عملیات از سیسیل ایتالیا آغاز شد و در مناطق کالابریا، آپولیا و پیه‌مونت این کشور ادامه یافت. با به دست آمدن شواهدی مبنی بر همکاری یک فروشنده بریتانیای آثار باستانی با این شبکه، پلیس بریتانیا مردی ۶۴ ساله را در لندن بازداشت کرد که در پی جستجو در اموال او سه اثر قاچاق رومی کشف شد.

منبع: پلیس لندن
مجسمه آگوستوس امپراتور روم از جمله اشیاء کشف شده از شبکه قاچاق آثار باستانی استمنبع: پلیس لندن

بیشتر بخوانید:آمریکا هزاران قطعه باستانی به سرقت رفته را به عراق بازگرداند

پلیس جنایی اروپا (یوروپول) درباره نحوه فعالیت این شبکه توضیح داده که سران این شبکه از افراد محلی ساکن در منطقه کالتانیستای سیسیل که منطقه‌ای غنی از آثار باستانی روم و یونان باستان است برای حفاری‌های غیرقانونی کمک می‌گرفته‌اند.

یوروپول می‌افزاید، سپس این اشیاء از ایتالیا به آلمان منتقل می شده و با تشکیل شناسنامه‌های جعلی به اشیاء قدیمی فروش رفته در حراجی‌های آلمان تبدیل می‌کردند.

بر اساس این گزارش، این شبکه بین‌المللی آثار باستانی در مرحله بعدی فرآیند قاچاق، آثار یادشده را از طریق دو فروشنده اشیاء عتیقه در اسپانیا و بریتانیا به فروش می‌رساندند.

یوروپول در پایان تاکید کرد که کشف این شبکه بزرگ قاچاق آثار باستانی حاصل همکاری کشورهای مختلف اتحادیه اروپا بوده و بدین ترتیب پرونده یکی از بزرگ‌ترین سرقت و قاچاق آثار باستانی در ایتالیا بسته شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرداخت ۳ میلیون دلار جریمه برای فروش عتیقه‌های قاچاق عراق

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟