دستکم ۱۰ نفر در جریان اعتراضات خرمشهر بازداشت شده‌اند

ناآرامی‌ها در خرمشهر بر سر مسئله آب
ناآرامی‌ها در خرمشهر بر سر مسئله آب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران،از دستگیری ۱۰ نفر در جریان اعتراضات خرمشهر به بحران کم‌آبی خبر داده است.

آگهی

دستکم ۱۰ نفر در جریان اعتراضات به بحران کم‌آبی در خرمشهر بازداشت شده اند.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران افراد بازداشت‌شده را کسانی دانسته است که «تلاش داشتند اعتراضات به حق مردم را به آشوب بکشند.»

گروهی از مردم خرمشهر روز جمعه هشتم تیر ماه در اعتراض به کم‌آبی و شوری بیش از حد آب در این شهر تجمع کردند. این تجمع شب بعد نیز ادامه یافت و با برخورد خشونت‌آمیز نیروهای پلیس روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری قوه قضائیه ایران یکی از افراد بازداشت شده را «ادمین سه گروه تلگرامی با دستور کار ترغیب به اعمال تروریستی و گرایشات تجزیه‌طلبانه» خوانده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران درباره ناآرامی‌های خرمشهر گفته است: «تا سه ماه قبل این مشکلات را نداشتیم؛ بعد از خروج [آمریکا] از برجام اتفاقاتی افتاد. استانداری که باید مشکلات مردم را حل کند، در حال حاضر باید بیاید و مردم را از کف خیابان جمع کند.»

پس از ناآرامی‌ها در خرمشهر، شهرهای دیگر خوزستان نیز همچون آبادان، ماهشهر و اهواز شاهد برپایی تجمعات اعتراضی نسبت به مسئله آب بوده‌اند. این درحالی‌است که خوزستان یک از پرآب‌ترین استان‌های ایران به‌شمار می‌رود و پنج رود بزرگی که از زاگرس سرچشمه می‌گیرند از مسیر این استان و پس از عبور از جلگه خوزستان به خلیج فارس می‌ریزند.

ساکنان خوزستان پیش از این نیز با مشکل گرد‌وغبار روبرو بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر کشور ایران: در خرمشهر کسی کشته نشده است

تظاهرات مردم خرمشهر برای آب

مردی که سر همسر نوجوانش را برید و در خیابان چرخاند به ۸ سال حبس محکوم شد