دادستان تهران: عاملان آشوب در بازار بازداشت شدند و تا محاکمه آزاد نمی‌شوند

دادستان تهران: عاملان آشوب در بازار بازداشت شدند و تا محاکمه آزاد نمی‌شوند
Copyright عکس‌ها از خبرگزاری ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جعفری دولت‌آبادی گفت: «من به این افراد و خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهم که تا محاکمه نشوند آزاد نخواهند شد.» رئیس مجلس ایران امروز از قوه قضائیه خواسته بود تا اخلال گران اقتصادی را به قید وثیقه آزاد نکند.

آگهی

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از دستگیری تعدادی از «محرکان اصلی» تعطیلی و اعتراضات روز دوشنبه بازار تهران خبر داد و گفت که این افراد «از جنس بازاریان» نبودند. وی همچنین با اشاره به تهدید رئیس قوه قضائیه در مجازات عاملان اعتراضات گفت که این متهمان «مانند آشوب‌های دی ماه و اسفند ماه تا انجام محاکمه آزاد نخواهند شد.»

دادستان تهران با ذکر این که مسئولان نظام در برخورد با آشوب‌ها و ناامنی‌ها «به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند»، افزود: «من به این افراد و خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهم که تا محاکمه نشوند آزاد نخواهند شد. کسانی که اخلال نظام اسلامی را نشانه رفته‌اند از جنس بازاری‌ها نیستند و خواهید دید که بازاری‌ها راه خود را جدا خواهند کرد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه ، اعتراضات روز گذشته در بازار را «برنامه آمریکا برای دامن زدن به ناامنی در ایران» خواند و تاکید کرد: «عاملان آشوب دیروز تلاش کردند با تهدید بازاری‌ها درب مغازه‌ها را ببندند و در برخی نقاط شهر آشوب ایجاد کنند و به برخی مغازه‌ها آسیب برسانند. محرکین اصلی حادثه که با برنامه‌ریزی در نقاط مختلف تهران به تهدید بازاری‌ها اقدام کردند که اگر بازار را نبندید فلان کار را انجام می‌دهیم توسط پلیس و دستگاه امنیتی شناسایی شدند و امروز تحویل دادستانی می‌شوند.»

روزهای یکشنبه ۴ و دوشنبه ۵ تیر فروشندگان بازار موبایل علاءالدین، بازار بزرگ تهران و نیز نانوایان و بازاریان کرمانشاه و مشهد دراعتراض به وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات بازار ارز، مغازه‌های خود را تعطیل و تظاهرات اعتراضی برپا کردند. تجمع اعتراضی بازاریان تهران به درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس انجامید.

همچنین به گزارش رسانه‌های ایران امروز سه‌شنبه نیز بخش‌هایی از بازار تهران همچنان تعطیل است. عده‌ای در خیابان پانزده خرداد تجمع کرده و شعار می‌دهند.

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد که امروز برخی مغازه‌‌ها که تا پیش از ظهر باز بودند، «با ادامه تنش‌ها» کرکره‌ها را پائین کشیدند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به اعتراض بازار؛ اخبار ضد و نقیض از ادامه اعتصاب‌ها

بازار بزرگ تهران دستخوش اعتراض و اعتصاب شد

افزایش دوباره نرخ ارز در ایران؛ دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد