سرمایه‌گذاری‌های دوجانبۀ چین و اتحادیه اروپا در واکنش به سیاست‌های آمریکا

EC Vice President Katainen and Chinese Vice Premier Liu He
EC Vice President Katainen and Chinese Vice Premier Liu He Copyright REUTERS/Jason Lee
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای امنیت ملی و اداره بازرگانی آمریکا در حال آماده سازی طرحی برای افزایش کنترل بر صادرات است تا به این ترتیب از انتقال صنایع دارای فناوری‌های پیشرفته به چین جلوگیری شود.

آگهی

چین و اتحادیه اروپا قصد دارند گفتگوهای خود برای رسیدن به توافقی دوجانبه با موضوع سرمایه‌گذاری متقابل را نهایی کنند.

این خبر روز دوشنبه از سوی لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین پس از برگزاری نشست اقتصادی مشترک مقامات ارشد بروکسل و پکن اعلام شد.

آقای لیو در جریان نشست خبری با حضور یرکی کاتاینن، معاون کمیسیون اروپا در امور سرمایه گذاری و رشد اقتصادی اعلام کرد پکن امیدوار است که اتحادیه اروپا گام‌های محکمی را در راه کاهش محدودیت‌های صادرات این اتحادیه به چین بردارد. آقای کاتاینن نیز در مقابل از چین خواست تا محدودیت‌های دسترسی به بازارهای چین را کاهش دهد.

جریمه آمریکا برای همکاری با چین

این گفتگوها در حالی انجام می‌شود که خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا مشغول آماده سازی قوانینی است تا شرکت‌هایی را که دست‌کم یک چهارم مالکیتشان در اختیار چینی‌هاست از خرید شرکت‌های آمریکاییِ دارای «فناوری‌های قابل توجه صنعتی» محروم کند.

روزنامه وال استریت آمریکا ضمن انتشار این خبر اعلام کرد از آنجا که این قوانین هنوز نهایی نشده‌اند، شرکت‌های فعال در صنایع مختلف این فرصت را دارند که به آن واکنش نشان دهند.

این روزنامه همچنین افزود که شورای امنیت ملی و اداره بازرگانی آمریکا در حال آماده سازی طرحی برای افزایش کنترل بر صادرات است تا به این ترتیب از انتقال صنایع دارای فناوری‌های پیشرفته به چین جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش برای ترمیم روابط؛ رهبران اروپایی پس از ۴ سال در پکن با رئيس جمهوری چین دیدار کردند

تحریم دوبارۀ ایران چه مزایایی برای چین دارد؟

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟