ریزتراشه‌ای که شما را از حمل هر گونه کارتی بی‌نیاز می‌کند

ریزتراشه‌ای که شما را از حمل هر گونه کارتی بی‌نیاز می‌کند
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سه سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر در سوئد استفاده از این ریزتراشه را که از یک دانه برنج کوچکتر است آغاز کرده‌اند.

آگهی

هزاران‌ نفر در سوئد زیر پوست خود ریزتراشه کار می‌گذارند تا زندگی روزمره برایشان راحت‌تر شود. به کمک این ریزتراشه‌ها افراد نیازی ندارند با خود کارت شناسایی، یا کارت ورود و خروج به محل کار و دیگر جاها را همراه داشته باشند.

در سه سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر در سوئد استفاده از این ریزتراشه را که از یک دانه برنج کوچکتر است آغاز کرده‌اند. این تراشه کوچک را به کمک یک سورنگ در پشت دست کار می‌گذارند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بن لیبرتون که یک میکروبیولوژیست است درباره این تراشه کوچک به یورونیوز می‌گوید:‌ «این فناوری به طرزی باورنکردنی راحت است.»

بیشتر کاربران برای ورود به دفتر کار،‌ به جای کارت باشگاه بدنسازی، برای خرید خوراکی از دستگا‌ه‌های خودکار و یا حتی به جای استفاده از بلیط قطار از این ریزتراشه استفاده می‌کنند.

اما بن لیبرتون هشدار می‌دهد که وقتی ریزتراشه در دستتان کار می‌گذارید خطر درز اطلاعات آن نیز در کار است. وی می‌گوید:‌ «مسأله اساسی کنترل کردن داده‌ها است. یعنی اینکه چطور این داده‌ها ذخیره می‌شود. اگر داده‌ها ایمن نباشند و به نوعی به دست کسی بیافتند بازگرداندن این اطلاعات دشوار خواهد بود.»

وی درباره پیشروی سوئد در این زمینه معتقد است مردم سوئد اطمینان زیادی دارند، چون سوئد کشور کوچکی است. آنها به مقامات اعتماد دارند. شاید به همین دلیل باشد که مردم این کشور بیش از هر کشور دیگری به ریزتراشه‌ها روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کاربردهای ریزتراشه های امواج رادیویی در دست

امید برای بازیابی تحرک اندام فلج

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان؛ افزایش کارگذاشتن ریزتراشه در بدن

فناوریهایی برای مبارزه با تقلب در شرابسازی در اروپا

نروژ، شرکت متا را به دلیل استفاده از اطلاعات شخصی کاربران با جریمه روزانه ۱۰۰ هزار دلاری تهدید کرد