آلمان؛ افزایش کارگذاشتن ریزتراشه در بدن

آلمان؛ افزایش کارگذاشتن ریزتراشه در بدن
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران نفر در آلمان ریزتراشه‌هایی در انگشتان خود کار می‌گذارند که آنان را از همراه داشتن کارت‌های شناسایی، عضویت و کارت‌های ورود و خروج بی‌نیاز می‌کند.

آگهی

هزاران نفر در آلمان ریزتراشه‌هایی در انگشتان خود کار می‌گذارند که آنان را از همراه داشتن کارت‌های شناسایی، عضویت و ورود و خروج بی‌نیاز می‌کند.

اِسوِن بِکِر مدیر شرکت I am Robot تنها فروشنده تجهیزات «ارتباط حوزه نزدیک» در آلمان است. آقای بِکِر ایده کار خود را هنگامی پیدا کرد که دوستش ریزتراشه‌ای در بدن سگ خود جاسازی کرد. وی با الهام از شرکت آمریکایی Dangerous Things (چیزهای خطرناک) کار خود را در آلمان آغاز کرد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی معتقد است امروز بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر در آلمان ریزتراشه در پوست خود جاسازی کرده‌اند. و برخی از آنها در خارج از کشور این کار را انجام داده‌اند.

اِسوِن بِکِر در گفتگویی به خبرنگار یورونیوز می‌گوید: «افراد ریز تراشه‌ها را روی وبسایت ما سفارش می‌دهند و بعد برای کارگذاشتن آن به یک مرکز پیرسینگ مراجعه می‌کنند.»

بنا به گفته مسئولان این شرکت مشتریان مختلفی از هر گروه سنی و نژادی و جنسی به سراغ این ریزتراشه‌ها می‌آیند. قیمت این ریزتراشه‌ها چیزی بین ۶۰ تا ۸۰ یورو است.

طرحی که شیوه جاگذاری و نحوه کار ریزتراشه‌ها را به شکل ساده شرح می‌دهد.

مشتری‌ها معمولا از این ریزتراشه‌ها به عنوان جایگزینی برای کارت شناسایی یا ورود و خروج به محل کار، باشگاه ورزشی یا خانه ‌خود استفاده می‌کنند.

آقای بِکِر درباره خطرات احتمالی این کار می‌گوید:‌ «تا جایی که ما می‌دانیم مشتریان ما اطلاعات خیلی حساس را روی این تراشه‌ها ذخیره نمی‌کنند. اما خطر به سرقت رفتن این اطلاعات هم بسیار کم است.»

وی می‌افزاید: «برای سرقت اطلاعات این ریز‌تراشه‌ها باید یک گوشی تلفن را در پنج سانتیمتری محل کارگذاری تراشه نگه داشت و با این حال امکان سرقت اطلاعات بسیار کم است.»

کارشناسان باور دارند از آنجا که زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این ریزپردازنده‌ها در آلمان چندان فراگیر نیست استفاده از آنها در این کشور در آینده نزدیک محدود خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه کمبود ناشی از همه‌گیری کرونا؛ بازار تراشه‌ها چه زمانی به حالت عادی باز می‌گردد؟

ریزتراشه‌ای که شما را از حمل هر گونه کارتی بی‌نیاز می‌کند

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان