اعتصاب کامیون‌داران؛ دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پایانه بار تهران دستگیر شد

اعتصاب کامیون‌داران؛ دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پایانه بار تهران دستگیر شد
Copyright خبرگزاری صدا و سیما
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای معتمدی نژاد روز دوشنبه در دیدار دانشجویا با رهبر ایران از نبود آزادی و فشار بر اقشار مختلف جامعه انتقاد کرده بود.

آگهی

محمد جواد معتمدی نژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی پس از حضور در پایانه بار تهران دستگیر شد. آقای معتمدی نژاد روز دوشنبه در دیدار دانشجویان با رهبر ایران از نبود آزادی و فشار بر اقشار مختلف جامعه انتقاد کرده و به سرکوب اعتراضات کارگران و همچنین اعتصاب کامیون‌داران اشاره کرده بود.

همچنین سید میثم صفائیان از فعالان صنفی معترض به فساد در سیستم حمل و نقل کشور نیز که در محل حضور داشته بازداشت شده است. وی یک بار دیگر نیز برای پیگیری اعتراض کامیون‌داران بندرعباس در سال ۱۳۹۵ بازداشت و به یک سال حبس محکوم شده بود.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که نماینده نائین در مجلس روز چهارشنبه گفت: «عدم حمل بار از سوی کامیون‌داران باعث افزایش بی رویه قمیت‌ها شده است.»

ادامه اعتصاب کامیون‌داران و رانندگان کامیون

از سوی دیگر ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد کامیون‌داران در روزهای سه‌شنبه ۸ و چهارشنبه نه خرداد در برخی شهرهای ایران از جمله ایذه، ساوه، بوشهر، آمل، سبزوار،‌ الیگودرز، کرمانشاه، خوی و همچنین در استان خراسان شمالی برای هشتمین و نهمین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه دادند.

در ویدئویی که روی توییتر قرار گرفته دیده می‌شود عبور تعدادی از تانکرهای بارگیری شده در شهر صالح آباد استان همدان که اعتصاب را شکسته‌اند و با اسکورت پلیس حرکت می‌کنند با شعارهای تند دیگر کامیون‌داران روبرو می‌شود.

در ویدئویی دیگر دیده می‌شود که شماری از کامیون‌داران در مشهد با تخلیه بار خود که مصالح ساختمانی است به صف اعتصا‌ب‌کنندگان می‌پیوندند.

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نمایندگان این اتحادیه با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای کشور جلسه‌ای داشته‌ و به تصمیماتی رسیده‌اند و از رانندگان خواسته شده به اعتصاب خود پایان دهند. با این که رسانه‌های داخلی و برخی مقام‌های رسمی در روزهای اخیر از کاهش شمار اعتصاب‌کنندگان خبر داده‌اند، اما ظاهرا این اعتصاب هنوز ادامه دارد.

اعتصاب کامیون‌داران در ایران با اعتراض به پایین‌ بودن نرخ کرایه و فساد اداری در مراحل انتقال کالا از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود اما در ۹ روز گذشته این اعتصاب‌ها بعدی سراسری به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتصاب کامیون‌داران؛ از توافق اتحادیه‌ها تا پیوستن تهران به اعتصاب

پنجمین روز اعتصاب کامیون‌داران؛ رانندگان اتوبوس هم به اعتصاب پیوستند

نیروی دریایی ایران برای رزمایش قریب‌الوقوع با روسیه و چین آماده می‌شود