اعتصاب کامیون‌داران؛ از توافق اتحادیه‌ها تا پیوستن تهران به اعتصاب

اعتصاب کامیون‌داران؛ از توافق اتحادیه‌ها تا پیوستن تهران به اعتصاب
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معترضان با تجمع در محل پایانه باربری تهران در برابر شرکت‌های باربری شعار دادند: «باربری با غیرت،‌ اعتصاب اعتصاب».

آگهی

در حالی که برخی خبرگزاری‌های ایران از پایان اعتصاب کامیون‌داران خبر دادند تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از پیوستن تهران به اعتصاب حکایت دارد.

اطلاعیه کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالا

به گفته برخی رسانه‌‌های ایران کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان این اتحادیه با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای کشور جلسه‌ای داشته‌ و به تصمیماتی رسیده‌اند.

از این جمله می‌توان به افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل کالا اشاره کرد. همچنین قرار است کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان اتحادیه‌ها و معاونت حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی تشکیل شود و مشکلات شاغلان در این بخش را بررسی کند. طبق این اطلاعیه اعضای این کانون صنفی در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز حاضر شده و خواست‌های خود را مطرح کرده‌اند.

این اطلاعیه در پایان از رانندگان معترض خواسته است با توجه به «تصمیمات گرفته شده و قول مساعد مسئولان» و به منظور «جلوگیری از سواستفاده معاندین نظام» و نیز «رفع نگرانی ملت عزیز بر تأمین مایحتاج عمومی» به روال سابق، به بارگیری و رساندن محصولات به صاحبان کالاها بپردازند. گرچه این اطلاعیه در پایان تصریح می‌کند: «بدیهی است که نمایندگان صنوف تا تحقق کامل مطالبات پیگیر موضوع هستند.»

از سوی دیگر خبرگزاری‌ ایسنا از پایان اعتصاب رانندگان کامیون‌ها خبر داد. این خبرگزاری همچنین افزوده است که طبق اعلام معاون حمل و نقل سازمان راهداری در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور رفت و آمد کامیون‌ها و جابجایی بار به روال عادی بازگشته است.

همچنین به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا جلسه‌ای نیز با حضور نمایندگان اتحادیه کامیون‌داران و علی ربیعی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده و در این جلسه نیز بنا شده است دو کمیته بیمه و توانمندسازی تشکل‌های صنفی تشکیل شود.

اعتراض در پایانه تهران

اما در همین‌ حال تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد کامیون‌داران پایانه حمل و نقل بار تهران نیز به اعتصاب پیوسته‌اند. بر اساس این تصاویر معترضان با تجمع در محل این پایانه در برابر درهای بسته شرکت‌های باربری شعار می‌دهند: «باربری با غیرت،‌ اعتصاب اعتصاب» و «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم».

واکنش رئیس قوه قضائیه

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران نیز در سخنان خود اعتصاب کامیون‌داران را موضوعی صنفی قلمداد کرد و از مسئولان خواست با برطرف کردن خواسته‌های صنفی اجازه ندهند این مشکلات به معضل امنیتی تبدیل شود.

وی تأکید کرد که مردم باید بدانند دشمن همواره در کمین است و تلاش دارد با کوچکترین اعتراضی شروع به موج‌سواری کند.

وی در ادامه افزود‌: «نیروهای انتظامی و امنیتی باید بین اعترضات موجه یک صنف،‌ که باید مشکلاتشان شنیده و حل شود،‌ با موج‌سواری منافقین و دشمنان مرزگذاری کنند.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتصاب کامیون‌داران؛ دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پایانه بار تهران دستگیر شد

اعتصاب سراسری کامیون‌داران؛ بنزین و گازوئیل در ایران کم شد

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند