اعتصاب سراسری کامیون‌داران؛ بنزین و گازوئیل در ایران کم شد

اعتصاب کامیون‌داران در گناباد
اعتصاب کامیون‌داران در گناباد Copyright ایسنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رانندگان کامیون با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با موضوع «۱/۳/۹۷ روز اتحاد و اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل برای اجرای عدالت» اعتراض خود را نشان داده‌اند.

آگهی

اعتصاب کامیون‌داران که از روز سه‌شنبه اول خرداد در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران آغاز شد به اختلال در چرخه توزیع بنزین و گازوئیل در کشور انجامید. کمبود گازوئیل در تهران و کمبود بنزین به ویژه در اراک، شیراز و چند شهر دیگر استان فارس سبب شد تا صف‌های دراز خودروها در برابر جایگاه‌های توزیع سوخت در این شهرها تشکیل شود.

در دومین روز از اعتصاب گسترده کامیون‌داران، تصاویر زیادی از کامیون‌های متوقف شده در مناطق مختلف ایران منتشر شده است. برخی رانندگان با نصب پلاکاردهای بزرگ در جلو کامیون خود به «گران شدن عوارض و لوازم یدکی» در عین «ثابت ماندن کرایه بار» اعتراض کرده‌اند.

اعتصاب کامیون‌های تانکر سبب اختلال در توزیع بنزین و گازوئیل شده و تصاویری نیز از صف خودروها در برابر جایگاه‌های سوخت‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

خبر اعتراض سراسری کامیون‌ها در رسانه‌های داخل ایران نیز بازتاب داشته است. در این میان خبرگزاری صدا و سیما روز سه‌شنبه از تجمع رانندگان کامیون در قزوین خبر داده و نوشته است که اعتراض رانندگان و کامیون‌داران در استان فارس طبق «فراخوان و هماهنگی قبلی» در استان آغاز شده است و رانندگان علت این اقدام خود را ثابت بودن کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها بیان کرده‌اند.

به نوشته این خبرگزاری، رانندگان کامیون که در هر شهری به گونه‌ای اعتصاب کرده‌اند، با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با موضوع «۱/۳/۹۷ روز اتحاد و اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل برای اجرای عدالت» اعتراض خود را نشان داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری صدا و سیما در شهرستان کوار فارس رانندگان ماشین‌های خود را در منازل پارک کرده‌اند، در پاسارگاد حدود ۴۰ نفر از کامیون‌داران مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند، کامیون‌داران مشکان نی‌ریز و خرامه در جاده‌ها اقدام به اعتصاب کردند و این حرکت جمعی در دیگر مناطق استان ادامه دارد.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز رانندگان معترض در نجف‌آباد دیده می‌شوند که از حرکت کامیون‌ها جلوگیری می‌کنند.

مقام‌های رسمی ایران هنوز واکنشی به این حرکت اعتراضی نشان نداده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بنزین در ایران؛ ارزان‌تر از اسپانیا و گران‌تر از فرانسه

اعتصاب کامیون‌داران؛ از توافق اتحادیه‌ها تا پیوستن تهران به اعتصاب

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند