دست راست رهبر کره شمالی وارد نیویورک شد

ورود ژنرال کیم یونگ چول، مشاور ارشد و دست راست کیم جونگ اون به نیویورک
ورود ژنرال کیم یونگ چول، مشاور ارشد و دست راست کیم جونگ اون به نیویورک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این مقام ارشد کره‌ای از جانب پیونگ یانگ مامورشده است تا در سفر به آمریکا مقدمات ملاقات تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی را آماده کند.

آگهی

ژنرال کیم یونگ چول، مشاور ارشد و دست راست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز چهارشنبه برای دیدار و گفتگو با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا وارد نیوویورک شد.

این مقام ارشد کره ای از جانب پیونگ یانگ مامورشده است تا در سفر به آمریکا مقدمات ملاقات تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی را آماده کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این انتشار خبرهای مربوط به سفر نماینده کره شمالی به آمریکا را مورد تایید قرار داده بود.

بیشتر بخوانید:

یک مقام بلندپایه کره شمالی به آمریکا سفر کرد

به گفته سخنگوی هیئت دیپلماتیک کره شمالی در سازمان ملل متحد هواپیمای شرکت هواپی چین Air China که حامل نماینده کره شمالی بود بعد از ظهر روز چهارشنبه در فرودگاه جی اف کندی به زمین نشست.

ژنرال کیم جونگ چول در واقع بلندپایه ترین مسئول کره شمالی است که پس از هجده سال قدم به خاک آمریکا می گذارد. این مقام ارشد کره ای که پیشتر ریاست بخش جاسوسی ارتش کره شمالی را برعهده داشت در روند برنامه ریزی برای ملاقات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ نقش به سزایی ایفا کرده است. او همچنین در راس تیم استقبال کننده از مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیونگ یانگ نیز بود.

گفتنی است که سفر چندی پیش مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ یانگ که با هدف آماده کردن مقدمات دیدار دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی انجام شده بود احتمال به وقوع پیوستن این دیدار تاریخی را بیش از پیش تقویت کرد.

این سفر که نزدیکی روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ را وارد مرحله تازه ای کرد همچنین به آزادی سه شهروند آمریکایی زندانی در کره شمالی انجامید.

بیشتر بخوانید:

ترامپ از کره شمالی برای آزاد کردن اتباع آمریکایی تقدیر کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی از تخریب سایت آزمایش‌های هسته‌ای خود خبر داد

وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ «قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند»

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست