یک مقام بلندپایه کره شمالی به آمریکا سفر کرد

یک مقام بلندپایه کره شمالی به آمریکا سفر کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ سفر کیم یونگ چول، معاون کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی به نیویورک را تائید کرد. این سفر از آماده کردن مقدمات و برگزار شدن دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در ماه آینده خبر می‌دهد.

آگهی

پس از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر سفر مقامات بلندپایه کره شمالی به ایالات متحده و سنگاپور، دونالد ترامپ نیز سفر کیم یونگ چول، معاون کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی به نیویورک را تائید کرد. این سفر از آماده کردن مقدمات و برگزار شدن دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در ماه آینده خبر می‌دهد.

آقای ترامپ روز سه‌شنبه ۲۹ ماه مه در حساب توئیتری خود با اشاره به نامه خود به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نوشت: «ما تیم خوبی را برای گفتگو با کره شمالی قرار دادیم. ملاقات‌هایی درباره این دیدار در جریان است. کیم یونگ چول، معاون کمیته مرکزی کره شمالی الان در راه نیویورک است. پاسخی مناسب به نامه من. ممنونم.»

 رئیس جمهوری ایالات متحده در هفته گذشته در نامه‌ای ضمن تشکر از رهبر کره شمالی بابت آزادی زندانیان آمریکایی و همچنین تاکید بر منافع دیدار با وی گفته بود که به نظر می‌آید که با این وجود در حال حاضر زمان مناسبی برای دیدار و گفتگو نیست. وی همچنین در پایان این نامه اضافه کرد: «اگر شما نظرتان را درباره این نشست مهم تغییر دادید، لطفا در تماس با من یا نوشتن نامه‌ای برای من شک نکنید.»

خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) به نقل از منابع محرمانه گزارش کرده بود که کیم یونگ چول پس از دیدار روز چهارشنبه با مقامات چینی در پکن برای سفر به ایالات متحده برنامه‌ریزی کرد.

از سوی دیگر شبکه دولتی تلویزیونی ژاپن نیز گزارش کرد که کیم چانگ سان، رئیس دفتر رهبر کره شمالی نیز روز دوشنبه ۲۸ ماه مه از طریق پکن به سنگاپور سفر کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
ملاقات مایک پومپئو با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالیرویترز

از سوی دیگر کاخ سفید نیز اعلام کرده بود که گروه بررسی شرایط برای ملاقات رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون در سنگاپور با مقامات کره شمالی دیدار می‌کنند.

بر اساس این گزارش‌ها برنامه‌ریزی برای دیدار ۱۲ ژوئن، با وجود اینکه دونالد ترامپ هفته گذشته از تجدید نظر در مورد آن خبر داده بود، همچنان ادامه دارد و احتمالا در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد. رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۵ ماه مه بار دیگر اعلام کرد که از اینکه کرۀ شمالی با وجود لغو دیدار برنامه‌ریزی شده در سنگاپور همچنان برای گفتگو آماده است، استقبال می کند.

دیدارهای تاریخی پیش از نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ‌ اون

در ماه‌های اخیر پس ازحضور کاروان ورزشی و هیات مقامات کره شمالی به المپیک پیونگ چانگ کره جنوبی و برقراری خط ارتباط میان دو کره، تا کنون چندین ملاقات مهم میان رهبران و مقامات بلندپایه دو کشور صورت گرفته است. دیدار مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون نقطه عطف این دیدارها بود.

حال با تائید سفر کیم یونگ چول به آمریکا، او بلندپایه ترین مقام کره شمالی خواهد بود که از زمان سفر جو مییونگ روک در زمان دولت بیل کلینتون با مقامات ایالات متحده دیدار کرده‌ است.

کیم یونگ چول، رئیس سابق بخش جاسوسی ارتش کره شمالی، در روند برنامه ریزی برای ملاقات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ نقش به سزایی ایفا کرده است وی از در راس تیم استقبال کننده از مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیونگ یانگ نیز بود.

او که بارها از سوی مقامات کره جنوبی به دست داشتن حملات مرگبار متهم شده بود، در لیست افراد تحریم شده از سوی واشنگتن نیز قرار داشت و سفر وی از ایالات متخده نشان از لغو این تحریم دارد.

مون جائه این و کیم جونگ اون، سران دو کره روز شنبه ۲۶ ماه مه بار دیگر با یکدیگر ملاقات کردند تا درباره دیدار احتمالی رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری ایالات گفتگو کنند.

رویترز
آخرین دیدار مون جائه این و کیم جونگ اون در روستای پان‌مون‌جومرویترز

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ملاقات مجدد سران دو کره برای گفتگو درباره دیدار آتی کیم و ترامپ

ترامپ از تمایل کرۀ شمالی برای دیدار «در هر زمان و به هر شکل» استقبال کرد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم