الکساندر زورف، ستاره نوظهور تنیس گام اول را در رولاندگاروس محکم برداشت

الکساندر زورف
الکساندر زورف Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از الکساندر زورف و دامینیک تیم به عنوان دو رقیب اصلی رافائل نادال برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه یاد می شود.

آگهی

الکساندر زورف، تنیس باز ۲۱ ساله آلمانی روز یکشنبه در چارچوب مسابقات آزاد فرانسه (رولاند-گاروس) توانست در سه ست ریکارداس برانکیس، حریف اهل لیتوانی خود را شکست دهد.

از الکساندر زورف به عنوان یکی از معدود حریفان جدی رافائل نادال برای کسب عنوان قهرمانی رولاندگاروس نام برده می شود.

ستاره نوظهور دنیای تنیس که به جایگاه سوم رده بندی برترین تنیس بازان رسیده است در اولین بازی خود و طی تنها ۶۹ دقیقه با نتیجه ۱-۶، ۱-۶ و ۲-۶ دارنده رتبه ۹۲ جهان را شکست داد. الکساندر زورف که در رقابت های مونیخ و مادرید به قهرمانی رسید در بازی فینال رقاب های رم مغلوب رافائل نادال شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این تنیس باز آلمانی پیش از این هرگز برنده مسابقات گرنداسلم نشده است. او تنها در سال ۲۰۱۷ به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات ویمبلدون رسیده بود.

با این حال رافائل نادال ۳۱ ساله پس از پیروزی اخیر خود در برابر الکساندر زورف گفته بود: «اگر او [الکساندر زورف] در دو سال آینده در مسابقات گرانداسلم خوب بازی نکند شما، می توانید پیش من برگردید و بگویید "تو هیچ چیز از تنیس نمی دانی!"»

علاوه بر الکساندر زورف از دامینیک تیم، تنیس باز ۲۴ ساله اتریشی نیز به عنوان یکی از بخت های اصلی برای غلبه بر رافائل نادال در مسابقات امسال رولاندگاروس نام برده می شود. او هم اکنون در جایگاه هشتم برترین بازیکنان تنیس جهان قرار دارد.

رویترز
دامینیک تیمرویترز

دامینیک تیم در سال ۲۰۱۷ موفق شده بود در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات رم رافائل نادال را بر روی خاک رس شکست دهد. او امسال نیز توانست  «پادشاه خاک رس» را در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات مادرید شکست دهد.

رافائل نادال پیش از بازی فینال رولاندگاروس با الکساندر زورف و دامینیک تیم روبرو نخواهد شد. این در حالی است که احتمال مواجهه الکساندر رورف و دامینیک تیم با یکدیگر در مرحله یک چهارم نهایی وجود دارد.

رافائل نادال در صورت پیروزی در بازی فینال رولاندگاروس که روز ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) برگزار می شود برای یازدهمین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست می آورد.

رویترز
رافائل نادالرویترز

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنیس؛ «پادشاه نادال» باردیگر در مونت کارلو تاجگذاری کرد

تنیس؛ جان ایسنر در میامی نخستین قهرمانی در رقابت های مسترز را دشت کرد

تنیس؛ راهیابی فدرر و دل پوترو به دیدار پایانی تورنمنت ایندین ولز