جودو؛ گرند پری هوهوت نخستین تورنمنت انتخابی بازیهای المپیک توکیو

گرند پری هوهوت، نخستین تورنمنت انتخابی برای بازیهای المپیک توکیو
گرند پری هوهوت، نخستین تورنمنت انتخابی برای بازیهای المپیک توکیو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در نخستین روز از این تورنمنت اوتا آبه ژاپنی با نمایش قابلیت های خود و برتری مقابل کلیه حریفان در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان عنوان بهترین ورزشکار زن را از آن خود کرد.

آگهی

هوهوت، مرکز مغولستان داخلی در جمهوری خلق چین میزبان نخستین تورنمنت گرند پری از مجموعه رقابت های انتخابی تور جهانی جودو برای بازیهای المپیک توکیو است.

در نخستین روز از این تورنمنت اوتا آبه ژاپنی با نمایش قابلیت های خود و برتری مقابل کلیه حریفان در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان عنوان بهترین ورزشکار زن را از آن خود کرد.

آبه در نیمه نهایی، آنجلیکا دلگادو، حریف آمریکایی را با دو امتیاز وازاری از پیش رو برداشت تا در فینال مقابل شوگن وو از کشور میزبان روبرو شود.

اوتا آبه، دارنده مدال طلای گرند اسلم پاریس در سال جاری، در دیدار نهایی نیز به درخشش ادامه داد. او با برتری مقابل حریف انگیزه بالای خود را برای بازیهای توکیو ۲۰۲۰ و مسابقات قهرمانی جهان در آذربایجان به رخ رقیبان کشید. آبه شرکت در رقابت های جهانی باکو را در کنار برادرش هیفومی ریگیزبایف، قهرمان وزن منهای ۶۶ کیلوگرم جهان تجربه خواهد کرد.

اوتا آبه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را اینگونه توصیف کرد: «این نخستین رویداد بزرگ برای من خواهد بود که کمی استرس زا است. اما حضور برادرم می تواند روحیه دهنده باشد. امیدوارم هر دو بتوانیم قهرمان جهان شویم.»

درخشش جودوکاران مرد قزاقستان در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست این تورمنت نیز به یلدوس اسمتوف از قزاقستان تعلق گرفت. اسمتوف که قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه دارد در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، گوسمان قرقیزبایف، هموطنش را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت تا در جدول رقابت های انتخابی امتیاز های ارزشمندی را به نام خود ثبت کند.

جودوی قزاقستان بدین ترتیب با فرستادن دو نماینده بر سکوی نخست و دوم این وزن روز خوبی را سپری کرد.

یلدوس اسمتوف پس از کسب مدال طلا در باره مبارزه خود در دیدار نهایی گفت: «در فینال با هموطنم روبرو شدم و همانطور که می دانید وزن منهای شصت کیلوگرم جزو اوزان بسیار محبوب میان جودوکاران قزاقستانی است. ما جودوکاران جوان زیادی داریم که مطمئنم می توانند در آینده بر سکوی نخست جهان بایستند.»

طلای ۴۸ کیلوگرم زنان برای ژاپن

ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو که در این تورنمنت حضور داشت مدال طلای وزن منهای ۴۸ کیلوگرم را بر گردن آمی کوندو، جودوکار جوان ژاپنی انداخت.

فینال کانادایی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان

دیدار نهایی وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان یک فینال صد درصد کانادایی بود. کریستا دیگوچی، دارنده مدال طلای گرند اسلم پاریس و مسابقات قهرمانی پان امریکن در سال جاری موفق شد با امتیاز ایپون از سد جسیکا کلیمکیت، هموطنش بگذرد و صاحب گردن آویز طلا شود.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست گرند پری هوهوت نیز به نام فاتح وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان نوشته شد.

یوشیرو مارویاما، جودوکار ژاپنی با فنی بسیار زیبا در مرحله یک چهارم نهایی این وزن بال آون، حریف کره ای و قهرمان سابق جهان را از پیش رو برداشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ دو مدال طلا برای کوزوو در نخستین روز تورنمنت آنتالیا

جودو؛ مدال نقره جواد محجوب در روز پایانی گرند پری تفلیس

جام ملت‌های آسیا؛ صعود مقدرانه قطر و تاریخ‌سازی تاجیک‌ها