بررسی پیش از موعد هزاران درخواست پناهندگی در آلمان به دلیل احتمال رشوه‌گیری

بررسی پیش از موعد هزاران درخواست پناهندگی در آلمان به دلیل احتمال رشوه‌گیری
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ماه آوریل امسال سرویس پیگرد قانونی در برمن اعلام کرد در حال تحقیق در مورد یک مقام سابق اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان در شعبه برمن است. این فرد و چهار نفر از همکاران وی متهم به دریافت رشوه از ۱,۲۰۰ پناهجو در طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ برای اعطای حق پناهندگی هستند.

آگهی

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان (BAMF) درنظر دارد پرونده ۴,۰۰۰ پناهجوی مستقر در ایالت برمن را زودتر از موعد مقرر بررسی و در مورد آنها تصمیم‌گیری کند. مقامات آلمانی دلیل این کار را احتمال رشوه‌گیری کارکنان این نهاد در جریان بررسی پرونده‌های پناهجویی بیان کرده‌اند.

هفته‌نام خبری «اشپیگل» در گزارشی اعلام کرد که فوریه سال گذشته میلادی، یوتا کورت (Jutta Cordt) سرپرست اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان در برمن اطلاعاتی در رابطه با «بی‌نظمی‌های عظیم» در این مرکز دریافت کرد.

در ماه آوریل امسال نیز سرویس پیگرد قانونی در برمن اعلام کرد در حال تحقیق در مورد یک مقام سابق اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان در شعبه برمن است. این فرد و چهار نفر از همکاران وی متهم به دریافت رشوه از ۱,۲۰۰ پناهجو در طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ برای اعطای حق پناهندگی هستند.

خانم کورت روز جمعه گفت: «حدود ۱۸,۰۰۰ پناهجو در این ایالت از سال ۲۰۰۰ میلادی پاسخ مثبت دریافت کرده‌اند و برای روشن شدن احتمال رشوه‌گیری، تمامی این درخواست‌ها باید در طی سه ماه آینده مجددا بررسی شوند.»

روزنامه «دی ولت» براساس یک مطالعه که در این باره صورت گرفته گزارش کرد که اتهامات این چنینی می‌تواند به اعتبار اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان ضربه بزند.

نتایج این مطالعه حاکی از آن است که کمتر از ۹ درصد شهروندان آلمانی نسبت به تصمیمات مربوط به پناهندگی که توسط این سازمان گرفته می‌شود اعتماد «بالا» و یا «بسیار بالا» دارند و در مقابل ۸۰ درصد مردم اعتمادشان نسبت به تصمیمات این نهاد «کم» و یا «بسیار کم» است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات همزمان مخالفان نژادپرستی و راست‌گرایان افراطی در برلین

تمهیدات حمایتی اتحادیه اروپا برای پناهجویان شکنجه‌ شده‌ و در معرض خطر

پناهجویان زیر سن قانونی می‌توانند خانواده خود را به اروپا بیاورند