پناهجویان زیر سن قانونی می‌توانند خانواده خود را به اروپا بیاورند

پناهجویان زیر سن قانونی می‌توانند خانواده خود را به اروپا بیاورند
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حکم دیوان دادگستری اروپا می‌گوید: درخواست پیوستن به خانواده، باید حداکثر سه ماه پس از آنکه حق پناهندگی فرد تأیید شد ارائه شود.

آگهی

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا طی حکمی اعلام کرد پناهجوی زیر سن قانونی که هنگام رسیدگی به پرونده‌اش به سن قانونی برسد، حق دارد برای پیوستن به خانواده‌اش آنها را به اروپا بیاورد.

 این حکم البته تصریح می‌کند چنین درخواستی باید حداکثر سه ماه پس از آنکه حق پناهندگی فرد تأیید شد، به مقام‌های کشور امن ارائه شود.

آنچه به صدور این حکم انجامید به پرونده‌ای در سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد. یک دختر نوجوان اهل اریتره که بدون سرپرست خود را به هلند رسانده و تقاضای پناهندگی کرده بود حق پناهندگی دریافت کرد.

وی چند ماه بعد در همان سال به سن قانونی رسید و یک سازمان هلندی برای پدر و مادر و سه برادر کوچک وی تقاضای ویزای اقامت موقت کرد تا اعضای خانواده بتوانند به هم بپیوندند.

مسئولان وزارت کشور این درخواست را رد کرده و استدلال کردند که این نوجوان هنگام ارائه این درخواست به سن قانونی رسیده بوده است.

بیشتر بخوانید:‌

والدین با طرح این دعوی که،‌ برای برخورداری از حق پیوستن به خانواده، باید روز ورود فرزندشان به هلند ملاک قرار گیرد به دادگاه‌ شکایت بردند. دادگاه محلی شهر لاهه، از آنجا که برای نخستین بار با چنین مساله‌ای مواجه شده بود، از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، درخواست کرد تا قانون و مقررات اروپایی را در این زمینه تفسیر کند.

سرانجام دیوان دادگستری اتحادیه اروپا از دعوی پدر و مادر این خانواده پشتیبانی کرد و تصریح نمود که درخواست پیوستن به خانواده باید در دوره زمانی مشخصی صورت گیرد،‌ یعنی حداکثر سه ماه پس از برخورداری فرد زیر سن قانونی از حق پناهندگی.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند

واکنش عفو بین‌الملل به لایحه «ترامپی» دولت استرالیا؛ آیا سفر و مهاجرت ایرانیان ممنوع می‌شود؟

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی