نازنین زاغری-رتکلیف به تبلیغ علیه نظام هم متهم شد

نازنین زاغری-رتکلیف به تبلیغ علیه نظام هم متهم شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحول تازه دیگر در وضعیت نازنین زاغری این است که او برای نخستین بار در ۲ سالی که در ایران زندانی است اجازه پیدا کرده است با سفارت بریتانیا در تهران بصورت تلفنی صحبت کند. وی از سفیر بریتانیا خواسته است تا برای ملاقات با او تلاش کند.

آگهی

نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در تهران، روز شنبه به دادگاه فراخوانده شد و اتهام جدید تبلیغ علیه نظام از سوی قاضی صلواتی به او تفهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از ریچارد رتکلیف همسر وی، قاضی صلواتی وکالت وکیل معرفی شده از سوی نازنین زاغری را نپذیرفته و به او گفته است که باید یک وکیل تازه انتخاب کند.

تحول تازه دیگر در وضعیت نازنین زاغری به گفته همسرش این است که او برای نخستین بار در ۲ سالی که در ایران زندانی است اجازه پیدا کرده است با سفارت بریتانیا در تهران بصورت تلفنی صحبت کند. به گزارش «روزآروز» وی در تماس با سفارت بریتانیا از سفیر خواسته است تا برای ملاقات با او تلاش کند. روزآروز نوشته است: «زاغری همچنین از سفیر خواست تا در نامه‌ای رسمی نسبت به پرونده جدید این زندانی اعتراض کند و از قاضی و سفیر درخواست کرد تا با مرخصی وی برای تولد دخترش در ماه آینده موافقت کنند.»

با وجود انتشار این خبر، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه گزارش کرد با توجه به حضور نداشتن وکیل خانم زاغری در جلسه دادگاه، اتهام جدیدی به وی تفهیم نشده است.

نازنین زاغری کارمند بنیاد تامسون رویترز بود که با آژانس خبری کانادایی-بریتانیایی با همین نام مرتبط است. او در آوریل سال ۲۰۱۶ به همراه دختر خردسالش در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد. او در سپتامبر ۲۰۱۶ با اتهام جاسوسی به ۵ سال زندان محکوم شد. با این حال اتهامات جدید می تواند دوره محکومیت حبس او را افزایش دهد.

ریچارد رتکلیف همسر نازنین زاغری از سال ۲۰۱۶ کارزاری را برای آزادی او به راه انداخت که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. مشخص نیست که شرایط کنونی روابط ایران با کشورهای غربی بر سر برجام چه تاثیری می تواند بر پرونده وی داشته باشد با این حال طرح اتهام جدید علیه او نشان می دهد که احتمالا مقامات قضایی ایران در پی افزایش محکومیت او هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو خبرنگار زن که درباره جان باختن مهسا امینی گزارش نوشتند بعد از ۴۰۰ روز زندان آزاد شدند

جزییاتی از ماجرای جان باختن فردی که در جلسه دادگاه به اتهام «تبلیغ علیه اسلام» قلبش از تپش ایستاد

غزل شارمهد: پدرم در زندان ایران دیگر قادر به راه رفتن و صحبت کردن نیست