سازمان جهانی بهداشت: برای بدترین سناریوی شیوع ابولا آماده می‌شویم

معاینه فرد مشکوک به ابتلا به ابولا را در کامپونگو در جمهوری دموکراتیک کنگو
معاینه فرد مشکوک به ابتلا به ابولا را در کامپونگو در جمهوری دموکراتیک کنگو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۶ پایان وضعیت اضطراری شیوع ابولا در غرب آفریقا را اعلام کرده و گفته بود این بیماری دیگری تهدیدی برای بهداشت و سلامت کره زمین نیست.

آگهی

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد خود را برای بدترین سناریوی شیوع ویروس مرگبار ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو آماده می‌کند.

آماده باش این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در حالی اعلام می‌شود که در روزهای گذشته مقام‌های جمهوری دموکراتیک کنگو از مرگ دست‌کم یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس ابولا خبر دادند. به گفته کینشاسا دست‌کم یازده نفر بیمار ناقل این ویروس و ۳۲ فرد مشکوک به ابتلا به آن شناسایی شده اند. 

به گفته سازمان جهانی بهداشت هر چند که بودجه مبارزه با این بیماری در کنگو با کمک ۱ میلیون پوندی دولت بریتانیا افزایش یافته ولی ریشه کن کردن این بیماری در کنگو نیاز به عزم جهانی دارد چرا که روستاهای فقیرنشین این کشور به دلیل ضعف شدید امکانات بهداشتی به مامن اصلی این ویروس بدل شده است.

بیشتر بخوانید:

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، دلیل ابتلای ۳ نیروی درمانی به این ویروس نیز استفاده آنها از توالت‌های غیربهداشتی روستاهای کنگو بوده است.

سازمان جهانی بهداشت بدون ارائه جزئیاتی از چگونگی آمادگی خود اعلام کرده است که واکسن‌های پیشگیری از ابولا در اسرع وقت به شهر بیکورو در شمال غرب جمهوری دموکراتیک کنگو ارسال می‌شود. 

بیماری ابولا در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در غرب قاره آفریقا، به ویژه در سیرالئون و لیبریا بیش از یازده هزار کشته برجای گذاشت. سازمان بهداشت جهانی در مارس سال ۲۰۱۶، پایان این اپیدمی در غرب آفریقا را اعلام کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیش از یک میلیارد انسان در معرض «همه‌گیری» چاقی قرار دارند

«درک 'وضعیت جهنمی' غزه آسان نیست»؛ دیوان لاهه رای خود را صادر می‌کند

هشدار سازمان بهداشت جهانی: ابتلا به سرخک در اروپا سال ۲۰۲۳ به نسبت سال قبل ۳۰ برابر افزایش داشت