کره شمالی ساعت رسمی خود را با سئول هماهنگ می‌کند

کره شمالی ساعت رسمی خود را با سئول هماهنگ می‌کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر کره شمالی گفته است که دیدن دو ساعت مختلف در منطقه مشترک غیرنظامی مرزی، محل نشست روز جمعه وی با رئیس جمهوری کره جنوبی «دردناک» بود.

آگهی

یونگ‌ یانگ قصد دارد در اقدامی آشتی جویانه ساعت رسمی خود را با سئول هماهنگ کند.

رسانه‌های کره شمالی روز دوشنبه سی‌ام آوریل اعلام کردند که این کشور در راستای اولین گام برای آشتی و وحدت در شبه جزیره کره، در روز پنجم ماه مه ساعت رسمی خود را ۳۰ دقیقه جلو خواهد کشید.

کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفته است که دیدن دو ساعت مختلف در منطقه مشترک غیرنظامی مرزی، محل نشست روز جمعه وی با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی «دردناک» بوده است.

بیشتر بخوانید:

منطقه زمانی کشورهای ژاپن و کره جنوبی ۹ ساعت از زمان گرینویچ جلوتر است. ساعت رسمی کره شمالی از سال ۲۰۱۵ به مناسبت هفتادمین سالگرد استقلال کره از ژاپن نیم ساعت عقب کشیده شد.

پیونگ یانگ در آن زمان گفته بود که در این اقدام ملی‌گرایانه ساعت خود را به ساعت رسمی مورد استفاده پیش از تسلط ژاپن بر شبه جزیره کره باز‌می‌گرداند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
کیم جونگ‌ اون و مون جائه این در حال قدم زدن در روستای مرزی پانمونجومرویترز

رهبر کره شمالی تاکید می‌کند که این تغییر ساعت به معنای یکی شدن شمال و جنوب نیست بلکه «قدمی است که طی آن کره شمالی و جنوبی اختلافات و تفاوت‌های خود را به هماهنگی بدل کنند.»

کیم جونگ اون و مون جائه این در نشست تاریخی روز جمعه خود اعلام کردند که اقداماتی را برای پایان رسمی جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میان دو کشور انجام خواهند داد. این دو کشور از آن‌زمان تا کنون در وضعیت ترک مخاصمه بسر می‌برند.

مطالب یورونیوز را می‌توانید در پیام‌رسان واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار خانواده‌های کره‌ای بعد از ۶۵ سال جدایی

ترامپ: ماه آینده در سنگاپور با رهبر کره شمالی دیدار می کنم

پیشنهاد ترامپ برای مکان دیدار با رهبر کره شمالی