عضویت زن قدرتمند جهان در هیات مدیره شرکت ملی نفت عربستان

شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو
شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این برای نخستین بار است که یک زن عضو هیات مدیره شرکت نفت عربستان می‌شود.

آگهی

آرامکو، شرکت نفت ملی عربستان که از جمله شرکت‌های نفتی برتر جهان محسوب می‌شود روز یکشنبه اعلام کرد که یک زن را به عنوان یکی از اعضای جدید هیات مدیره خود انتخاب کرده است.

این اقدام نقطه عطفی برای عربستان سعودی و صنعت نفت این کشور محسوب می شود که سهم زنان در سطوح مدیریتی آن بسیار ناچیز است.

آرامکو قصد دارد با هدف بهره گیری بیشتر از تجارب بین‌المللی در مدیریت صنایع نفتی بزرگ‌ترین خصوصی سازی اقتصاد جهان را با واگذاری ۵ درصد سهام خود در اواخر سال میلادی جاری یا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به اجرا بگذارد. بر همین اساس مقام‌های اقتصادی عربستان اعلام کرده بودند که تصمیم گرفته‌اند در ترکیب هیات مدیره جدید این شرکت، اعضای خارجی بیشتری انتخاب کنند و دعوت از خانم السنهانس برای عضویت در این ترکیب هم در راستای اجرای این تصمیم بوده است.

عکس: فلیکر
لین السنهانس، مدیر ارشد اجرائی آمریکاییعکس: فلیکر

خانم لین السنهانس در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، رئیس هیات عامل شرکت نفتی سانوکوی ایالات متحده آمریکا بوده است. او یک مدیرارشد اجرائی آمریکایی  و متولد سال ۱۹۵۶ میلادی است و سابقه مدیریت ۲۸ ساله در شرکت رویال داچ شل را نیز در کارنامه خود دارد. او در سال ۲۰۰۸ میلادی و از سوی نشریه فوربس به عنوان یکی از زنان قدرتمند جهان انتخاب شده بود.

دیگر اعضاء جدید هیات مدیره آرامکو، پیتر سلا، رئیس سابق شرکت پتروشیمی شورون فیلپس، آندرو لیوریس، مدیر شرکت داوندوپون و رئیس هیات مدیره شرکت پترشیمی داو هستند. بنابر اعلام آرامکو، هیات مدیره این شرکت پنج عضو جدید خواهد داشت که این اعضاء به جمع شش عضو دولتی این شرکت که عموما از وزراء اقتصادی این کشور هستند، اضافه خواهند شد و به زودی جلسات خود را آغاز خواهند کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تا چه اندازه زنان در سیاست گذاری های اروپایی نقش دارند؟

افشای نامه‌نگاری پوتین و ترامپ با چاشنی زنان زیبا

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند