غواصان ایرانی در جستجوی کشتی‌های غرق شده در خلیج فارس

غواصان ایرانی در جستجوی کشتی‌های غرق شده در خلیج فارس
Copyright مهرزاد سالاری
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در بخشی از این ویدئو که در نزدیکی جزیره کیش فیلم‌برداری شده تصاویری از یک کشتی باری غرق شده در سواحل این جزیره دیده می‌شود.

آگهی

یک گروه از غواصان ایرانی ویدئویی از چند کشتی غرق شده در خلیج فارس تهیه کردند. در بخشی از این ویدئو که در نزدیکی جزیره کیش فیلم‌برداری شده تصاویری از یک کشتی باری غرق شده در سواحل این جزیره دیده می‌شود.

مهرزاد سالاری، یکی از اعضای گروه غواصی کیش می‌گوید: «بقایای چندین کشتی غرق شده در سواحل کیش و سایر جزیره‌های خلیج فارس وجود دارد که تقریبا همگی باری هستند، اما فیلم‌برداری از آنها به دلیل دید کم در آب آسان نیست.»

به جز یکی دو کشتی از جمله ناوشکن سهند که در دوران جنگ هدف حمله نیروی دریایی آمریکا قرار گرفت و غرق شد، کشتی‌های دیگری که بقایایشان در بستر آب‌های خلیج فارس زیر جلبک مدفون شده، شناخته شده نیستند.

هنوز تحقیقات خاصی در مورد کشتی‌های غرق شده در خلیج فارس به عمل نیامده است، اما غواصان تاکنون برای بررسی علت غرق شدن بعضی از کشتی‌ها از سوی شرکت‌های بیمه مأموریت یافته‌اند تا به محل‌های سانحه بروند.

یکی از سایت‌های مورد بررسی غواصان، محل غرق شدن یک کشتی باری به نام «داما»ست. در بخش دیگری از ویدئوی گروه غواصی کیش بقایای داما دیده می‌شود که به گفته سالاری، چند سال پیش در عمق ۴۰ متری دریا در نزدیکی ساحل جزیره بنی فارور غرق شده است.

جزیره کوچک بنی فارور در شرق جزیره کیش واقع شده و خالی از سکنه است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واژگون شدن یک قایق در یک دریاچه‌ در میسوری ۱۷ کشته برجای گذاشت

شکایت عربستان به سازمان ملل: قایق‌های ایرانی به حریم دریایی ما تعرض می‌کنند

پروژه محافظت از «لاک پشت سبز خلیج فارس»