دومیستورا: تنش بین اعضای شورای امنیت بر سر سوریه کاهش یافته است

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نماینده سازمان ملل می‌گوید تنش‌های هفته گذشته در شورای امنیت وحشتناک بود.

آگهی

استفان دومیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه می گوید به دنبال برگزاری جلسه غیررسمی بین اعضای شورای امنیت، تنش بین آنها بر سر بحران سوریه کاهش یافته است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اختلافات یک هفته اخیر بین اعضای شورای امنیت در مورد جنگ سوریه را «وحشتناک» توصیف کرد. جلسه غیررسمی سفرای کشورهای عضو شورای امنیت در منطقه باکوکرا در جنوب سوئد برگزار شد.

سفیر سوئد در سازمان ملل در مورد جلسه غیر رسمی روز یکشنبه شورای امنیت اظهار داشت: «توافقی صورت گرفته است تا به طور جدی پیگیری راه‌ حل سیاسی براساس روند صلح ژنو سازمان ملل را از سر بگیریم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی همچنین تاکید کرد که اعضای شورای امنیت از افزایش تنش های اخیر بر سر بحران سوریه «بسیار نگران» هستند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) پس از حملات موشکی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه نتوانسته بوند بر سر قطعنامه ای درباره بحران سوریه به توافق دست یابند. پیش نویش قطعنامه روسیه در محکومیت حمله سه کشور غربی به سوریه در آن جلسه رای نیاورد.

واشنگتن، لندن و پاریس در حالی ساعاتی پیش از برگزاری آن جلسه برخی مراکز متعلق به رژیم سوریه را مورد هدف قرار داده بودند که دمشق را مسئول «حمله شیمیایی» به شهر دوما معرفی می کردند.

بیشتر بخوانید:

حمله هوایی به حومه دمشق پنج کشته بر جا گذاشت

از سوی دیگر نیروهای دولتی سوریه روز یکشنبه منطقه «حجر الاسود» در حومه جنوبی دمشق را بمباران کردند. این منطقه تحت کنترل نیروهای داعش و گروه النصره قرار دارد.

در تصاویری که تلویزیون دولتی سوریه از منطقه حجر الاسود پخش کرد، دود غلیظی از ساختمان های این منطقه به هوا برخاسته است. بنا به گزارش گروه دیده بان حقوق بشر سوریه در حملات هوایی به این منطقه طی ۲۴ ساعت پنج غیر نظامی کشته شدند.

نیروهای دولتی سوریه طی روزهای گذشته اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه یرموک در نزدیکی حجر الاسود و مناطق اطراف آن را هدف قرار داده اند. هزاران غیرنظامی در این مناطق که تحت کنترل مخالفان مسلح رژیم سوریه است زندگی می کنند.

بنا به اعلام گروه دیده بان حقوق بشر سوریه از روز پنجشنبه تاکنون ۱۱ غیرنظامی در جریان حملات هوایی به حجر الاسود، یرموک و مناطق اطراف آن کشته شده اند.

پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه حدود ۱۶۰ هزار آواره فلسطینی و اتباع سوری در منطقه یرموک زندگی می کردند. شمار ساکنان این منطقه اکنون تنها چند هزار نفر تخمین زده می شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بروکسل میزبان «کشف استعدادهای سوریه»

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد

سازمان ملل متحد: ۷۰ درصد از جمعیت سوریه نیازمند کمک‌های بشردوستانه است