نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: در دوما حملۀ شیمیایی روی نداده است

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: در دوما حملۀ شیمیایی روی نداده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر چیژوف: «کارشناسان نظامی روس از منطقه بازدید کرده‌اند. نه جسدی دیده شده و نه حتی یک نفر که برای درمان پس از حمله به بیمارستان آمده باشد.»

آگهی

ولادیمیر چیژوف، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا می‌گوید آنچه در شهر دومای سوریه روی داده، نه حملۀ شیمیایی بلکه تنها یک صحنه سازی جدید بوده است.

او در گفتگو با آندری بکتوف، خبرنگار یورونیوز در بروکسل مدعی شد که کارشناسان روسیه از مکانهایی که ادعا می‌شود حمله شیمیایی روی داده است بازدید کرده‌اند و نشانی از این حمله نیافته‌اند.

بخشی از این گفتگو در ادامه می‌آید.

یورونیوز: آقای سفیر، همۀ جهان به استثنای روسیه در مقابل تصاویر شهر دومای سوریه شوکه شد. ادعا می‌شود که یک حملۀ شیمیایی در این منطقه رخ داده و باعث مرگ افراد بسیاری شده است. نظر شما به عنوان یک مقام رسمی روسیه پس از دیدن این تصاویر چیست؟

ولادیمیر چیژوف: «اجازه دهید گفتۀ شما را اصلاح کنم. روسیه هم شوکه شد؛ اما با تحریک جدیدی که پس ادعای حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی و در نزدیکی دمشق مطرح شد، کارشناسان نظامی روس از این منطقه بازدید کردند و در خیابان‌های آن راه رفتند، وارد خانه‌ها شدند و با پزشکان محلی صحبت کردند و از تنها بیمارستان فعال دوما حتی از زیر زمین آن یعنی جایی که ادعا می‌شود دهها جسد در آن وجود دارد، بازدید کردند. نه جسدی دیده شده و نه حتی یک نفر که برای درمان پس از حمله به بیمارستان آمده باشد.»

یورونیوز: اما ما آنها را در ویدئوهای حمله دیدیم.

ولادیمیر چیژوف: «در دوما حمله شیمیایی روی نداده است؛ به همین سادگی.»

یورونیوز: پس این تصاویر چه هستند؟

ولادیمیر چیژوف: «ما یک صحنه سازی جدید می‌بینیم. در میان افرادی که خود را کلاه سفید می‌نامند، نیروهایی هستند که بطور ویژه آموزش دیده‌اند (شما می‌توانید حدس بزنید توسط چه کسی) و این افراد پیش از این هم اقدام به تولید فیلم‌هایی با چنین صحنه‌سازی‌هایی کرده‌اند.»

یورونیوز: به هر حال در واکنش به این جنایت، ما داریم به سمت یک حملۀ شدید از سوی آمریکا علیه مواضع سوری‌ها سوق داده می‌شویم.

ولادیمیر چیژوف: «در واکنش به چیزی که اتفاق نیفتاده است.»

یورونیوز: آیا روسیه خود را برای چنین حمله‌ای که در صورت وقوع ممکن است منجر به مرگ نظامیان روس شود، آماده کرده است؟

ولادیمیر چیژوف: «روسیه به مقامات ایالات متحده آمریکا دربارۀ پیامدهای جدیِ چنین حمله‌ای که ممکن است خواسته یا ناخواسته به شهروندان روسیه آسیب وارد کند، هشدار داده است؛ هم بطور علنی و هم از طریق کانال‌های مناسب.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات هوایی ارتش سوریه به دوما دست‌کم ۲۷ کشته بر جا گذاشت

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید