روسیه: نتیجه آزمایش‌های بین‌المللی «شفاف» درباره ترور اسکریپال را می‌پذیریم

الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در بریتانیا
الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در بریتانیا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر روسیه در بریتانیا می‌گوید که کشورش نتیجه آزمایش‌های سازمان بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی را در صورت «شفاف بودن» درباره ترور اسکریپال، می‌پذیرد.

آگهی

روسیه می‌گوید که تنایج آزمایشات بی‌طرفانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره ترور جاسوس سابق روس در خاک بریتانیا توسط عامل شیمیایی گاز اعصاب را «در صورت شفاف بودن» خواهد پذیرفت.

الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در بریتانیا در کنفرانس مطبوعاتی گفت که روسیه مایل است بداند چه کارشناسانی سموم استفاده شده در ترور سرگئی اسکریپال و دخترش را آزمایش کرده‌اند.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، تحقیقاتی را درباره این ترور و استفاده از عامل شیمیایی در آن آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:تمام آنچه درباره ترور سرگی اسکریپال می‌دانیم و نمی‌دانیم

یولیا اسکریپال: کل ماجرا آشفته است؛ به حریم خصوصیمان احترام بگذارید

از سوی دیگر روز پنج‌شنبه ۵ آوریل یولیا اسکریپال، دختر جاسوس سابق روس که به همراه پدرش در شهر سالزبری بریتانیا توسط گاز اعصاب «نویچوک» ترور شدند طی بیانیه از خوب بودن حال خودش خبر داد و گفت که امیدوار است که در وضعیت «آشفتگی ماجرا» به حریم خصوصی خود و خانواده‌اش احترام گذاشته شود.

یولیا در این بیانیه گفته است: «بیش از یک هفته است که به هوش آمده‌ام و خوشحالم که بگویم قدرتم روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.» او در ادامه گفته است: «من مطمئن هستم که از آشفتگی کل ماجرا را درک می‌کنید و امیدوارم که در این دوران نقاهت، به حریم خصوصی من و خانواده‌ام احترام بگذارید.»

بعد از ظهر روز گذشته نیز تلویزیون دولتی روسیه فایل صوتی ضبط‌ شده‌ای را منتشر کرده است که ادعا می‌شود حاوی مکالمه یولیا اسکریپال، دختر جاسوس سابق روس و دخترعمویش است. وی در این مکالمه می‌گوید که حال خودش و پدرش رو به بهبودی است و بزودی مرخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یولیا اسکریپال: قصد ندارم از کمکهای سفارت روسیه استفاده کنم

وضعیت جسمانی سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس رو به بهبودی است

ترور جاسوس سابق روس؛ وضعیت جسمانی دختر سرگئی اسکریپال بهبود یافت