دست‌کم ۱۱ کشته در پی آتش گرفتن یک قهوه خانه‌ در اهواز

دست‌کم ۱۱ کشته در پی آتش گرفتن یک قهوه خانه‌ در اهواز
Copyright ISNA
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آتش‌سوزیِ بامداد سه‌شنبه در کوی علوی اهواز روی داده که یکی از مکان‌های اصلی درگیری در ماه‌های اخیر میان معترضان اهوازی و نیروهای دولتی بوده است.

آگهی

وقوع آتش‌سوزی در قهوه‌خانه‌ای در شهر اهواز دست‌کم ۱۱ کشته و ۱۴ مصدوم بر جای گذاشت.

بنا بر اعلام خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اهواز، این آتش‌سوزی که حدود ساعت ۱ بامداد سه‌شنبه ۱۴ فروردین روی داد بسیار گسترده و سنگین بود و شعله‌های آتش تمام قهوه خانه را فرا گرفت.

تا پیش از این آمار متفاوتی از قربانیان این حادثه منتشر شده بود، اما خبرگزاری مهر به نقل از سرپرست فرمانداری اهواز، تعداد کشته شدگان این فاجعه را ۱۱ نفر ذکر کرده است.

اگرچه آتش‌نشانان موفق به مهار آتش و نجات شش نفر شدند اما ۱۰ نفر از افرادی که در انتهای این قهوه خانه محبوس شده بودند، جان باختند.

هنوز علت آتش‌سوزی اعلام نشده است. برخی اتصال برق و انفجار کپسول گاز را دلیل احتمالی این آتش‌سوزی می‌دانند و برخی از شاهدان محلی نیز عامل این حادثه را کارگر اخراجی قهوه خانه معرفی کرده‌اند که با هدف انتقام جویی و با پاشیدن بنزین، قهوه خانه را به آتش کشیده است.

ادامه ناآرامی‌ها

حادثه آتش‌سوزی در این قهوه خانه در حالی روی داده است که اهواز بار دیگر روزهایی ناآرام و پرتنش را سپری می‌کند.

آتش‌سوزیِ بامداد سه‌شنبه در کوی علوی اهواز روی داده که یکی از مکان‌های اصلی درگیری در ماه‌های اخیر میان معترضان اهوازی و نیروهای دولتی بوده است.

علاوه بر مشکلات عدیده اقتصادی و آلودگی‌های شدید زیست محیطی از جمله بحران ریزگردها و بی‌آبی، اعمال تبعیض‌های قومی و مذهبی از سوی دولت مرکزی ایران نیز گاه و بیگاه منجر به برگزاری اعتراضات گسترده در اهواز شده است.

آخرین نمونه از این اعتراضات در هفته گذشته روی داد؛ زمانی که عرب‌های اهواز و دیگر مناطق خوزستان در اعتراض به نادیده گرفتن شدن هویت عرب‌های ساکن این مناطق از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها آمدند. آنها نسبت به حذف پوشش مردم عرب خوزستان روی نقشه‌ای که در یک برنامه تلویزیونی نشان داده شده بود، اعتراض داشتند؛ اعتراضی که برای چند روز ادامه یافت و به درگیری پلیس با نیروهای معترض و دستگیری شماری از معترضان منتهی شد.

بیشتر بخوانید: اعتراض در اهواز به «انکار هویت عرب‌ها» در صدا و سیما

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلودگی هوا در شهر اهواز به ۶۰ برابر حد مجاز رسید

غلظت گردوغبار در اهواز بالاتر رفت و در ترکیه ماردین را سرخ کرد

اعتراضات در شهرهای ایران: بازداشت‌ها و واکنش‌ها