اردوغان: نتانیاهو تروریست است

اردوغان: نتانیاهو تروریست است
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ترکیه: «شما یک کشور تروریستی هستید. آنچه در غزه و در بیت‌المقدس انجام دادید مشخص است. هیچ کسی در جهان شما را دوست ندارد.»

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه ضمن انتقاد شدید از واکنش اسرائیل به تظاهرات فلسطینیان در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را «تروریست» خواند.

رئیس جمهوری ترکیه که در جمع هواداران خود سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «نتانیاهو! ما ننگ اشغالگری را با خود حمل نمی‌کنیم. شما اشغالگر هستید و اکنون در آن سرزمینها به عنوان اشغالگر حضور دارید. همزمان تروریست نیز هستید.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
کودک مجروح فلسطینیرویترز

رجب طیب اردوغان در سخنرانی جداگانه ای نیز خطاب به اسرائیل گفت: «شما یک کشور تروریستی هستید. آنچه در غزه و در بیت المقدس انجام دادید مشخص است. هیچ کسی در جهان شما را دوست ندارد.»

مقامات اسرائیل ضمن دفاع از عملکرد سربازان این کشور درخواست تحقیق در مورد تیراندازی به تظاهرکنندگان فلسطینی را رد کرده اند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در صفحه توئیتر خود در این مورد نوشت: «ارتش اسرائیل از کسانی که بدون هیچگونه تمایزی سالها غیرنظامیان را بمباران کرده اند درس یاد نمی گیرد.»

رجب طیب اردوغان پیشتر و در ماه اکتبر و در پی خشونت‌های ناشی از اعلام انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، اسرائیل را دولتی تروریستی توصیف کرده بود. 

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل نیز ضمن دفاع از عملکرد سربازان این کشور درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تحقیق در مورد تیراندازی روز جمعه سربازان اسرائیل به تظاهرکنندگان فلسطینی را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاسخ اردوغان به حمله لفظی نخست‌وزیر اسرائیل: نتانیاهو ظالم و کودک کش است

نتانیاهو اتهام نژادپرستانه آنکارا را به سخره گرفت و اردوغان را «دیکتاتور» خواند

وزیر اطلاعات ایران از دستگیری چند تیم «تروریستی» همراه با مهمات خبر داد