پاسخ اردوغان به حمله لفظی نخست‌وزیر اسرائیل: نتانیاهو ظالم و کودک کش است

 پاسخ اردوغان به نخست وزیر اسرائیل:  نتانیاهو «ظالم» و «کودک کش» است
پاسخ اردوغان به نخست وزیر اسرائیل: نتانیاهو «ظالم» و «کودک کش» است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این دزد که در راس دولت اسرائیل قرار گرفته در معرض محاکمه در کشورش قرار دارد. چرا نتانیاهو و همسرش قرار است محاکمه شوند؟ به دلیل دزدی.»

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در پاسخ به اظهارات تند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، وی را فردی «ظالم و مستبد» خواند که دستانش به خون «کودکان» آغشته است.

واکنش آقای اردوغان ساعاتی پس از انتشار گزارشی مبنی بر پاسخ متقابل بنیامین نتانیاهو به اتهام های مطرح شده از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه صورت می گیرد.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه نخست وزیر اسرائیل را به ارائه یک رویکرد «آشکار نژادپرستانه» متهم کرده بود. این مقام مسئول در دولت ترکیه به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو درباره نگاه خاص و انحصاری اسرائیل به شهروندان یهودی واکنش نشان داده و اظهارات بنیامین نتانیاهو در این خصوص را نژادپرستانه و تحقیر آمیز قلمداد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو اتهام نژادپرستانه آنکارا را به سخره گرفت و اردوغان را «دیکتاتور» خواند

رئیس جمهوری ترکیه که در حضور اجتماعی از هواداران خود در شهر آنکارا سخن می گفت ضمن متهم کردن نخست وزیر اسرائیل به قتل کودکان فلسطینی با خطاب قراردادن نتانیاهو به عنوان فردی «ظالم و مستبد» از وی خواست که از «درس دادن» به او و کشورش دست بردارد.

آقای اردوغان در ادامه با اشاره به طرح کیفر خواست قضایی در اسرائیل بر ضد بنیامین نتانیاهو به دلیل دست داشتن در سه پرونده فساد مالی خاطرنشان کرد: «این دزد که در راس دولت اسرائیل قرار گرفته در معرض محاکمه در کشورش قرار دارد. چرا نتانیاهو و همسرش قرار است محاکمه شوند؟ به دلیل دزدی.»

بالا گرفتن تنش و حملات لفظی میان مسئولان دو کشور پس از آن وارد مرحله تازه ای شد که بینامین نتانیاهو در بحبوحه کارزار انتخاباتی کشورش تاکید کرد که اسرائیل کشور همه ساکنان نیست و تنها به شهروندان یهودی تعلق دارد.

اظهارات جنجالی آقای نتانیاهو حتی با واکنش برخی از چهره های هنری در کشورش همراه شد. روتم سیلا، بازیگر و مدل معروف اسرائیلی از جمله این افراد است که پیشتر موضع دولت راستگرای اسرائیل در قبال اقلیت عرب زبان این کشور را محکوم کرده بود.

نخست وزیر اسرائیل در مواجهه با این انتقادها مجبور به پاسخگویی شده و تاکید کرده است که در کشورش شهروند درجه دو وجود ندارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوج‌گیری جدال لفظی نتانیاهو و اردوغان: من دیکتاتور هستم یا تو؟

اردوغان: نتانیاهو تروریست است

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد