نتانیاهو اتهام نژادپرستانه آنکارا را به سخره گرفت و اردوغان را «دیکتاتور» خواند

 نتانیاهو اتهام های آنکارا را به سخره گرفت و اردوغان را «دیکتاتور» خواند
نتانیاهو اتهام های آنکارا را به سخره گرفت و اردوغان را «دیکتاتور» خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه نخست وزیر اسرائیل را به ارائه یک رویکرد «آشکار نژادپرستانه» متهم کرده بود.

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اتهام های نژادپرستانه مطرح شده بر ضد وی از سوی آنکارا را به سخره گرفت و در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را به عنوان یک فرد «دیکتاتور» مورد حمله قرار داد.

واکنش آقای نتانیاهو به اتهام های آنکارا در حالی صورت می گیرد که ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه نخست وزیر اسرائیل را به ارائه یک رویکرد «آشکار نژادپرستانه» متهم کرده بود. واکنش این مقام مسئول در دولت ترکیه به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو درباره نگاه خاص و انحصاری اسرائیل به شهروندان یهودی صورت گرفته بود.

نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که کشورش تنها به شهروندان یهودی تعلق دارد و با این سخنان به صورت آشکار به نفی حضور جامعه مسلمان و عرب ساکن در این کشور پرداخته بود.

سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که کشورش همواره رویکرد سرکوبگرانه دولت اسرائیل در قبال فلسطینیان را محکوم کرده با انتشار توییتی اظهارات بنیامین نتانیاهو در این خصوص را نژادپرستانه و تحقیر آمیز خوانده و از جامعه بین المللی خواسته بود که به این سخنان واکنش نشان دهد.

نخست وزیر اسرائیل نیز در واکنش به این اظهارات با انتشار پیامی اتهام های مطرح شده از سوی آنکارا را نوعی «شوخی» قلمداد و تاکید کرد که «اردوغان، دیکتاتور ترکیه در حالی به دموکراسی در اسرائیل حمله می کند که زندان های کشورش از روزنامه نگاران و قضات ترک پر شده است.»

بنیامین نتانیاهو همچنین روز یکشنبه انتقادهای مطرح شده از سوی روتم سیلا، هنرپیشه و مانکن اسرائیلی در خصوص موضع دولت راستگرای اسرائیل در قبال اقلیت عرب زبان که دست کم هفده درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می دهند، محکوم کرد.

نخست وزیر اسرائیل ضمن اشاره به موضع هنرپیشه زن اسرائیلی که با حمایت گل گدوت، دیگر بازیگر و مدل اسرائیلی نیز همراه شده تاکید کرد که در کشورش شهروند درجه دو وجود ندارد و همه از جمله دو میلیون عرب ساکن در اسرائیل از حقوق برابر با دیگر شهروندان برخوردارند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: نتانیاهو تروریست است

رجب طیب اردوغان اسرائیل را دولت تروریست و کودک کش خواند

نخستین کشتی حامل کمک‌های غذایی از مبدأ قبرس به نوار غزه نزدیک شد