آزمایش اعتیاد دردسرساز؛ فرانسه ایتالیا را دعوت به آرامش کرد

ورود نیروهای مرزبان فرانسه به محدوده شهر باردونیکای ایتالیا
ورود نیروهای مرزبان فرانسه به محدوده شهر باردونیکای ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آزمایش اعتیاد نیروهای مرزبان فرانسه از یک مهاجر نیجریایی در درمانگاهی در نزدیکی شهر باردونکیای ایتالیا دردسرساز شد.

آگهی

وزارت خارجه ایتالیا روز شنبه با فراخوانی سفیر فرانسه در رم، مراتب اعتراض خود را نسبت به ورود نیروهای مرزبان فرانسه به محدوده مرزی این کشور اعلام کرد. در مقابل فرانسه آمادگی خود را برای مذاکره در مورد مساله پیش آمده اعلام کرده تا از بروز موارد مشابه در آینده اجتناب شود.

تنش میان دو کشور پس از آن رخ داد که پنج نیروی مرزبان فرانسه، روز جمعه، یک مهاجر نیجریایی را برای انجام آزمایش اعتیاد به یک درمانگاه نزدیک شهر باردونکیا واقع در منطقه مرزی ایتالیا با فرانسه می برند. پلیس فرانسه به این فرد مظنون بوده که در زمینه قاچاق مواد مخدر فعالیت می کند.

اما ایتالیا اعلام کرده که این درمانگاه که نزدیک ایستگاه قطار مرزی دو کشور قرار دارد، متعلق به یک نهاد خیریه غیردولتی به نام «رنگین کمان برای آفریقا» است که به به مهاجرانی که از رشته کوه آلپ عبور می کنند، خدمات بشردوستانه ارائه می کند. بنا بر ادعای مقام‌های این درمانگاه، نیروهای مرزبان فرانسه با تهدید پزشکان این درمانگاه خواستار اخذ آزمایش ادرار از مهاجر نیجریایی شده‌اند.

ایستگاه قطار باردونیکا در ایتالیا

مقامات ایتالیایی این اقدام نیروهای فرانسوی را نقض آشکار قلمرو این کشور ارزیابی کرده‌اند و نسبت به ورود نیروهای مرزبان فرانسه به یک ایستگاه قطار که نهادهای بشردوستانه در آن مستقر شده، اعتراض کرده اند.

مرزبانی فرانسه مدعی است که ابتدا از فرد مظنون رضایت‌نامه کتبی برای انجام آزمایش اعتیاد اخذ شده و سپس ماموران با اعلام رضایت نهاد «رنگین کمان برای آفریقا» وارد درمانگاه مذکور شده اند.

اما وزارت خارجه ایتالیا گفته است که نزدیک به یک ماه پیش به دولت فرانسه اعلام کرده بود که این ایستگاه قطار به دلیل استقرار فعالیت‌های بشردوستانه دیگر برای نیروهای مرزبان فرانسه قابل دسترس نخواهد بود.

با این وجود نارضایتی از این اقدام در میان سیاستمداران ایتالیایی در حال گسترش است. در همین حال ماسیمیلیانو فدریگا از حزب راستگرای لیگای ایتالیا که در انتخابات چهارم ماه مارس این کشور پیروزی بزرگی را کسب کرد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که رخداد اخیر نشان داد که دوستان اروپایی ما چقدر نسبت به ما کم توجه یا بی‌توجه هستند و هر آن چه که می خواهند در قلمرو ما انجام می دهند، درست مثل این که در کشور خودشان هستند.

در مقابل فرانسه ایتالیا را برای رفع مسایل مرزی و جلوگیری از تکرار موارد مشابه دعوت به مذاکره کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنکارا میانجیگری فرانسه بین ترکیه و کردها در شمال سوریه را نمی پذیرد

پیروزی «نامزد بی‌چهره» در انتخابات ایتالیا

پرسه‌زنی شبانه سلطان جنگل در حومه رم؛ فرار شیر از سیرک وحشت‌آفرین شد