افغانستان؛ زنان ولایت هلمند به کاروان صلح با طالبان پیوستند

افغانستان؛ زنان ولایت هلمند به کاروان صلح با طالبان پیوستند
Copyright منبع عکس: خبرگزاری افغان ایرکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی از زنان ولایت هلمند که از روز سه‌شنبه به جمع تحصن‌کنندگان خواستار صلح با طالبان پیوسته‌ بودند اعلام کردند که برای رساندن پیام صلح به‌ سمت یکی از مراکز طالبان در وسوالی نادعلی خواهند رفت.

آگهی

گروهی از زنان ولایت هلمند که از روز سه‌شنبه هفتم فروردین (حمل) به تحصن‌کنندگان خواستار صلح با طالبان پیوسته و در کنار چادر مردان برای خود چادری دیگر برپا کرده بودند می‌گویند که امروز پنج شنبه نهم فروردین، به همراه گروه تحصن‌کنندگان برای رساندن پیام صلح به‌سمت یکی از مراکز طالبان در وسوالی«نادعلی» در این ولایت خواهند رفت.

در روزهای گذشته گروه «کاروان صلح ولایت هلمند» افغانستان در پی انفجار هفته گذشته خودروی بمب‌گذاری شده در محوطه استادیوم ورزشی شهر لشکرگاه، با شعار صلح با طالبان در این ورزشگاه تحصن کردند.

خیال بی‌بی یکی از تحصن‌کنندگان که در حادثه هفته گذشته استادیوم لشکرگاه پسر خود را از دست داده از طالبان می‌خواهد که تقاضای صلح را بپذیرد. او می‌گوید‌: «من پسر خودم را در این انفجار از دست داده‌ام و خانواده‌اش بدون تکیه‌گاه شدند. بخاطر رضای خدا باید صلح کنند تا اسلام برقرار بماند و جنگ خاتمه یابد.»

یکی دیگر از زنان تحصن‌کننده با آرزوی صلح برای افغانستان می گوید: «افغانستان از بیوه زنان و یتیمان پر شده است.»

بیشتر بخوانید:

پاسخ طالبان به درخواست صلح «کاروان صلح هلمند»

سخنگوی طالبان با ارسال پیامی صوتی به رسانه‌ها در پاسخ به درخواست صلح فعالان اجتماعی و شهروندان ولایت هلمند گفته است که طالبان تنها در صورت اعلام آتش‌بس از سوی دولت و خروج نیروهای خارجی از پایگاه «شورابک» و میدان هوایی قندهار (کندهار)، پیشنهاد صلح «کاروان صلح» را در نظر می‌گیرد.

وی در این پیام با اشاره به نگرانی از سوءاستفاده نیروهای ایالات متحده از معترضان کاروان صلح، گفته است: «اگر اتفاقی بیفتد خدای ناکرده مسئولیت آن بر گردن شماست زیرا متوجه هستید که ما در جنگ هستیم و با توطئه‌های دشمن روبرو هستیم و ما مجبور به انجام اقدامات جدی برای خنثی‌سازی آنها هستیم.»

به گزارش رسانه‌های افغانستان نمایندگان کاروان صلح هلمند نیز در واکنش به این پیام اعلام کردند که گفت‌گوهایی با مقامات محلی درباره پیش‌شرط‌های طالبان در جریان است.

طالبان کنترل مناطق وسیعی از ولایت هلمند که قسمت زیادی از کشت تریاک در افغانستان در آن صورت می‌گیرد را در اختیار دارد.

ماه گذشته اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد مذاکرات صلح و به رسمیت شناختن طالبان به‌عنوان حزب سیاسی قانونی را مطرح کرد اما تا کنون نشانه‌ای از خواست پایان دادن به جنگ و درگیری چندین ساله از طرف این گروه مشاهده نشده است.

جمعه ۲۳ مارس در نزدیکی ورزشگاه «ایوب خان» شهر لشکرگاه زمانی که مردم در حال بازگشت از تماشای یک مسابقۀ کشتی به عنوان بخشی از جشن‌های سال نو بودند، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده باعث کشته شدن ۱۶ تن و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهل درصد جمعیت افغانستان امنیت غذایی ندارد

طالبان: خواستار مذاکرات صلح با آمریکا هستیم

سخنگوی طالبان خبر برگزاری مذاکرات صلح با دولت افغانستان را رد کرد