آمریکا متخصص فرانسوی سلاح‌های شیمیایی را تحریم کرد

جنگ سوریه
جنگ سوریه Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو اسپرمن یک کارشناس فرانسوی سلاح‌های شیمیایی است که متهم است از تخصص خود در کمک به عملیات شیمیایی گروه داعش بهره گرفته است، مشمول تحریم‌های آمریکا شد.

آگهی

دولت دونالد ترامپ یک متخصص فرانسوی سلاح‌های شیمیایی را به اتهام ساخت این نوع سلاح‌ها برای گروه «دولت اسلامی»( داعش) و کمک به این گروه برای استفاده از آنها در سوریه، تحریم کرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه، "جو اسپرمن" را به عنوان یک "تروریست بین‌المللی خاص" معرفی کرده و او را مشمول مجازات‌های سنگینی کرده است.

مطابق متن بیانیه اعلام وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا، آقای اسپرمن از سوی این کشور متحمل مجازات ممنوعیت هر گونه داد و ستد با شهروندان آمریکایی شده و از این پس حق استفاده از دارایی‌های احتمالی خود در این کشور را ندارد.

بیشتر بخوانید:اسرائیل یک کارمند کنسولگری فرانسه را به اتهام حمل سلاح برای گروه‌های فلسطینی بازداشت کرده است

این سطح از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا معمولا شامل خارجی هایی می‌شود که مرتکب عملیات تروریستی شده‌اند و منافع ملی ایالات متحده را تهدید کرده باشند.

این بیانیه هدف از اعمال تحریم علیه آقای اسپرمن را از بین بردن توان مالی او برای برنامه‌ریزی و انجام عملیات تروریستی اعلام کرده است.

گفته می‌شود، جو اسپرمن یک کارشناس ارشد سلاح‌های شیمیایی است که از تخصص خود در کمک به عملیات شیمیایی گروه «دولت اسلامی»( داعش) بهره گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش همچنان در عراق آدم می کشد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟