شی جین پینگ در کنگره خلق: سوسیالیسم تنها راه نجات چین است

شی جین پینگ در کنگره خلق: سوسیالیسم تنها راه نجات چین است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شی جین پینگ: «تنها کسانی که عادت دارند دیگران را تهدید کنند، کشورهای دیگر را همچون تهدید در نظر می گیرند.»

آگهی

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین که اخیرا کنگره راه را برای ریاست مادام العمر او باز کرده است، روز سه شنبه در کنگره خلق چین گفت که تاریخ ثابت کرده و هنوز هم ثابت خواهد کرد که تنها راه نجات چین سوسیالیسم است.

رئیس جمهوری چین در نخستین سخنرانی رسمی‌اش در کنگره خلق چین، دوران جدید سوسیالیسم در چین را محور سخنانش قرار داد و گفت:‌ «ما ظرفیت آنرا داریم که با افتخار در رده ملت های دیگر قرار گیریم.»

شی جین پینگ رئیس جمهوری است که از وی به‌عنوان قدرتمندرین رهبر ربع قرن گذشته چین یاد می شود. او در سخنانش ناسیونالیسم چینی را هم مورد تاکید قرار داد و درباره مناقشه تایوان که چین از ۱۹۴۹ بدنبال الحاق آن به خاک چین است گفت که کشورش هرکز اجازه نمی دهد که ذره ای از خاک چین از آن جدا شود و تمام اقدامات و مانورهایی که هدفش جداکردن بخشی از کشور است محکوم به شکست است و از سوی مردم و تاریخ مجازات می شود.

این هشدار رهبر چین بعد از آن مطرح می شود که ایالات متحده آمریکا قانونی را تصویب کرده است که به موجب آن مقامات بلند پایه آمریکا و تایوان می توانند از کشورهای یکدیگر بازدید کنند. این قانون از سوی مقامات چین نوعی دهن کجی تلقی می شود چرا که پکن خود را تنها نماینده قانونی تایوان برای ارتباطات بین دولتی با کشورهای خارجی می داند.

جمهوری خلق چین سال آینده هفتادمین سالگرد تاسیسش را جشن خواهد گرفت. شی جین پینگ که اغلب با مائو تسه تونگ بنیانگذار چین کمونیستی مقایسه می شود، گفته است که چین «راه طولانی جدیدی» به سمت مدرنیزاسیون کشور در پیش دارد.

شی جین پینگ همچنین درباره مواضع چین در مواجه با کشورهای خارجی گفت که قدرت چین تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و افزود: «چین هرگز منافع دیگر کشورها را قربانی توسعه خودش نخواهد کرد.» به نظر می رسد این جمله آخر رهبر چین اشاره به مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا دارد که قصد دارد با سیاست های حمایتی از اقتصاد آمریکا در برابر چین و دیگر کشورها حمایت کند.

رهبر چین همچنین گفت: «تنها کسانی که عادت دارند دیگران را تهدید کنند، کشورهای دیگر را همچون تهدید در نظر می گیرند.»

یکی از اهداف شی جین پینگ مبارزه با فساد در چین است و به همین منظور کنگره خلق چین سازمان جدید ضد فسادی را پایه گذاری کرده است که هدفش ردیابی رشوه در تمام سطوح نهادها و ادارات دولتی است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نظر ترامپ و رئیس جمهور چین در باره بحران کره شمالی

شی جینپینگ بار دیگر به رهبری حزب کمونیست چین برگزیده شد