ده پرسش برای آن که در اسپیس‌اکس استخدام شوید

ده پرسش برای آن که در اسپیس‌اکس استخدام شوید
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

و اما پرسش یورونیوز: آیا شما پاسخ این پرسش‌ها را می‌دانید؟

آگهی

آیا آرزو دارید در اسپیس‌اکس استخدام شوید و موشک طراحی کنید؟ پس بدانید که این شرکت آمریکایی به عنوان مصاحبه استخدام، چند پرسش تخصصی برایتان مطرح می‌کند. البته اگر بتوانید به این پرسش‌ها پاسخ بدهید استخدام شما قطعی نیست، اما از مهندسان مدعی دیگر برای استخدام، متمایز خواهید شد.

اسپیس‌‌اکس یا شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی، یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری در آمریکاست. این شرکت که در سالِ ۲۰۰۲ تأسیس شده و امروز در حال گسترش است، یکی از سه شرکتی است که در آینده نزدیک برای ناسا سفینه‌های سفارشی خواهند ساخت تا جایگزین موشک‌های روسی شوند.

اسپیس‌اکس سالانه ۷۰۰ مهندس عالی‌رتبه را در زمینه‌های مورد نیاز برای طراحی و تولید موشک و سامانه‌های انفورماتیک برای کار در مقر خود در هاوتورن استخدام می‌کند.

بیشتر بخوانید:پرتاب موفقیت‌آمیز موشک «فالکون سنگین» به‌همراه خودروی «روستر» شرکت تسلا

با آن که یک مهندس طراحی و پرتاب موشک در اسپیس‌اکس باید دست کم ۸۰ ساعت در هفته کار کند، اما این شرکت اخیرا در آمریکا به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها برای کار کردن معرفی شده است. مهندسان استخدام شده قرار است موشک‌هایی را طراحی و تولید کنند که به فضا پرتاب شده و چه بسا از آنها برای انتقال انسان به کره مریخ استفاده شود. پس برای چنین فعالیتی، حتی فکر وقت استراحت و قهوه خوردن را باید از سر بیرون کرد!

در زیر ۱۰ نمونه از پرسش‌های استخدامی اسپیس‌اکس را که در سطح بسیار تخصصی و بیشتر در حوزه فیزیک مکانیک و کوانتوم و معمولا در گفتگوی تلفنی در دو مرحله با متقاضی مطرح می‌شوند، ببینید.

۱ کامپوزیت‌ها چه هستند؟

۲ اندازه عدد صحیح در یک سامانه ۳۲ بیتی چیست؟

۳ فرض کنیم مقدار متغیر «وار» (var) ۲ باشد. اگر شما «var++» را پرینت کنید، چه چیزی ظاهر خواهد شد؟ اگر در سطر بعدی «++var» را پرینت کنید چه چیزی ظاهر خواهد شد؟ ارزش نهایی «وار» شما چقدر خواهد بود؟

۴ نشانگر صفر چیست؟

۵ اگر یک شیء بزرگ و بسیار سنگین با سرعت بسیار زیاد در حال حرکت باشد، چگونه آن را متوقف می‌کنید؟

۶ برای یک جسم تیز که از بالا سقوط می‌کند، چگونه مهار الکتریکی طراحی می‌کنید؟

۷ فرض کنید یک دیرک به جرم M و طول L از یک طرف ثابت شده است. اگر نیروی اینرسی W به طور یکنواخت به این دیرک وارد شود، گشتاور نیرو بر روی طول L/4 کدام است؟

۸ چگونه یک ابزار حساس را بر روی یک سطح لرزان نصب می‌کنید؟

۹ دیرکی داریم که یک سر آن به دیوار وصل شده و سر دیگر آن آزاد است. اگر نیرویی به آن وارد شود، از کجا می‌شکند و برای آن که مقدار لازن نیرو برای شکستن آن را تعیین کنیم، به چه داده‌هایی نیاز داریم؟

۱۰ چگونه دمای چیزی را در فضا تنظیم می‌کنید؟ فاکتور محدود کننده اصلی شما کدام است؟

و اما پرسش یورونیوز: آیا شما پاسخ این پرسش‌ها را می‌دانید؟

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین نسل موشک اسپیس‌ایکس، اولین ماهواره بنگلادش را در مدار زمین قرار داد

ناسا برای جلوگیری از اصابت فاجعه‌بار سیارک‌ها به زمین با ائتلافی جهانی از اخترشناسان همکاری می‌کند

سرمایه‌گذاری ناسا روی ربات‌های انسان‌نما؛ «آپولو» و «والکری» بر ماه و مریخ گام خواهند گذاشت؟