لیگ قهرمانان آسیا؛ نمایش اقتدار سرخ‌ها و اولین امتیاز آبی‌ها در فصل جدید

لیگ قهرمانان آسیا؛ نمایش اقتدار سرخ‌ها و اولین امتیاز آبی‌ها در فصل جدید
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرخ پوشان که با توجه به همگروهی با تیم های عربستانی در فصل گذشته لیگ قهرمانان مدت ها از انجام دیدارهای خانگی محروم بودند بالاخره طعم شیرین پیروزی را در مقابل چشمان تماشاگران خودی تجربه کردند.

آگهی

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در نخستین بازی آسیایی فصل جدید با برد پرگل مقابل نماینده ازبکستان برای حریفان خود خط و نشان کشید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این دیدار خانگی که با حضور بیش از ۲۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد ۳ بر ۰ نسف قارشی ازبکستان را از پیش رو برداشتند تا گام نخست در لیگ قهرمانان را محکم بردارند.

Congratulations for fantastic start.. and thank #redarmy for the support!!!

A post shared by Branko Ivankovic (@ivankovic_branko) on

سرخ پوشان که از همان ابتدای مسابقه کنترل بازی و میدان را در دست گرفته بودند با عملکرد فوق العاده دو بال چپ و راست خود بارها دراوازه حریف را تا آستانه بازشدن تهدید کردند تا اینکه در دقیقه ۲۰ موفق شدند از روی ارسال زیبای وحید امیری و ضربه سر گادوین منشا، مهاجم نیجریه ای خود به گل نخست برسند.

پرسپولیس پس از زدن این گل کمی عقب نشست و به مهاجمان حریف فرصت داد تا چند بار با ارسال ها و ضربات مستقیم خود در محوطه جریمه خطرساز ظاهر شوند. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران در دقایق پایانی نیمه نخست یک فرصت مناسب دیگر برای گلزنی بدست آورد که با که با بی دقتی از دست رفت. این موقعیت در پی ضربه کاشته محمد انصاری در دقیقه ۳۸ حاصل شد که پس از مهار ناقص توسط دروازه بان نسف قارشی می توانست با ضربه دقیق تر فرشاد احمد زاده، بازیکن میانی تیم پرسپولیس وارد دروازه تیم میهمان شود.

قرمز پوشان پایتخت که در ١٠ بازي اخير خانگي خود در آسيا بدون شكست از زمین خارج شده اند در نیمه دوم نیز به بازی مالکانه خود ادامه دادند و توانستند دو بار دیگر دروازه حریف را باز کنند.

علی علیپور بهترین گلزن تیم پرسپولیس و آقای گل لیک برتر که پس از بازیهای درخشان اخیر خود به تیم ملی دعوت شده، در دقایق ۶۶ و ۷۰ از روی پاس های دقیق دو مدافع این تیم یعنی صادق محرمی و محمد انصاری توانست شم گلزنی خود را بار دیگر به نمایش بگذارد و زمینه ساز پیروزی سه گله تیم پرسپولیس در این مسابقه شود.

سرخ پوشان که با توجه به همگروهی با تیم های عربستانی در فصل گذشته لیگ قهرمانان مدت ها از انجام دیدارهای خانگی محروم بودند بالاخره طعم شیرین پیروزی را در مقابل چشمان تماشاگران خودی تجربه کردند.

از نکات حاشیه ای این دیدار نیز می توان به تشویق علی کریمی، ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران از سوی تماشاگران اشاره کرد که با توجه به صحبت های جنجالی اخیر او بر ضد مدیران فدراسیون فوتبال و همچنین سرمربی تیم ملی به نوعی نشان دهنده همراهی فوتبالدوستان ایرانی با مواضع وی بود.

نخستین امتیاز خارج از خانه استقلال

در دیگر دیدار مرحله گروهی لیک قهرمانان آسیا که در روز سه شنبه برگزار شد، تیم استقلال تهران توانست الریان قطر را در استادیوم خانگی اش متوقف کند.

آبی پوشان پایتخت که در دقیقه ۷ از روی اشتباه خط دفاعی الریان و با گل به خودی رودریگو تاباتا، هافبک تیم میزبان با برتری ۱ بر ۰ دست یافتند در ادامه و با هنرنمایی همین بازیکن دو گل دریافت کردند و ۲ به ۱ عقب افتادند.

تاباتا در دقیقه ۱۸ با پاسی دقیق حمدالله، مدافع تیم اش را صاحب موقعیت مناسبی کرد تا وی با ضربه سر دروازه استقلال را باز کند. گل دوم الریان نیز در دقیقه ۲۸ توسط تاباتا، ستاره این تیم به ثمر رسید. تاباتا با اخراج از میدان در دقیقه ۸۲ به خبرساز ترین بازیکن این میدان نیز تبدیل شد.

آبی پوشان در نیمه دوم بازی متفاوتی را ارائه کردند و در اکثر دقایق بازی صاحب توپ و میدان بودند. برتری محسوس استقلال سرانجام در دقیقه ۸۹ نتیجه داد به نحوی که علی قربانی مهاجم این تیم موفق شد بر روی ارسال امید ابراهیمی با ضربه سر گل تساوی و یک امتیازی استقلال را به ثمر برساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهارشنبه‌سوری پرسپولیسی‌ها؛ سرخ‌ها از روی زردهای الوصل پریدند

لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس با پیروزی برابر الوصل به صدر جدول رسید

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا: پرسپولیس از شکست گریخت