درگیری بین جدایی طلبان یمنی با نیروهای وفادار به هادی در عدن

Bodyguard of a southern Yemeni separatist leader holds an RPG launcher
Bodyguard of a southern Yemeni separatist leader holds an RPG launcher Copyright REUTERS/Fawaz Salman
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عیدروس الزبیدی، فرماندار پیشین عدن، که در حال حاضر از سوی امارات متحده حمایت می شود، رهبری جدایی طلبان را بر عهده دارد. در همین حال ابوظبی که زیر سایه ریاض نقش موثری در هدایت ائتلاف عربی و مبارزه با حوثی های تحت حمایت ایران دارد از شخص منصور هادی دل خوشی ندارد.

آگهی

به گزارش خبرگزاری فرانسه وضعیت بندر عدن در یمن ناآرام است. نیروهای جدایی طلبان روز یکشنبه با یورش به مقر دولت عبدربه منصور هادی، با نیروهای وفادار به رییس جمهوری مورد حمایت ائتلاف عربی درگیر شده اند. در جریان این درگیری ها دستکم ۶ نفر کشته و دهها نفر نیز مجروح شده اند.

خبرنگار آسوشیتد پرس هم از شنیدن صدای تیراندازی در محله خور مکسر و رویت دود غلیظ در آسمان خبر داده است. با این حال احمد بن دغر، نخست وزیر کابینه منصور هادی که در عدن حضور دارد طی بیانیه ای با تکذیب تسلط جدایی طلبان بر امور عدن، از ائتلاف عربی به رهبری عربستان خواسته برای کمک به آرام شدن اوضاع راسا مداخله کند. با این حال شاهدان عینی و ساکنان این شهر بندری از تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و اوضاع غیرعادی حاکم بر عدن خبر می دهند.

عیدروس الزبیدی، فرماندار پیشین عدن، که در حال حاضر از سوی امارات متحده حمایت می شود، رهبری جدایی طلبان را بر عهده دارد. در همین حال ابوظبی که زیر سایه ریاض نقش موثری در هدایت ائتلاف عربی و مبارزه با حوثی های تحت حمایت ایران دارد از شخص منصور هادی دل خوشی ندارد. مسئله ای که حمایت از او را در برهه هایی پیچیده می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات عراق متهم کرد

درگیری در عدن؛ ریشه تنش بین جدایی طلبان یمن و نیروهای دولتی چیست؟

سازمان ملل: ایران تحریم تسلیحاتی در یمن را نقض کرده است