نشست داووس در سایه چشم انداز مثبت اقتصادی؛ رشد قابل توجه برای آسیا و اروپا

نشست داووس در سایه چشم انداز مثبت اقتصادی؛ رشد قابل توجه برای آسیا و اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تحلیلگران معتقدند اصلاح نظام مالیاتی آمریکا در دولت دونالد ترامپ جدا از وارد کردن شوک مثبت و ایجاد تحرک بیشتر در اقتصاد این کشور تاثیر مثبتی در روند به رو به رشد اقتصاد جهانی خواهد گذاشت.

آگهی

رهبران جهان ، سرمایه داران، صاحبان صنایع و نخبگان اقتصادی در حالی از روز سه شنبه در داووس سوئیس گرد هم آمده اند که صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود چشم انداز پیش رو در جهت رشد اقتصاد جهانی را حداقل در کوتاه مدت مثبت و روشن پیش بینی کرده است. رشد قابل توجه اقتصاد جهانی در سالهای اخیر سبب شده تا شرکت کنندگان با چهره ای باز و متبسم در داووس حضور یابند.

بهبود چشمگیر اوضاع اقتصادی در آسیا و اروپا از جمله مواردی است که در گزارش صندوق بین المللی پول به آن اشاره شده است.

مانوئل کالدیرا کبرال، وزیر اقتصاد پرتغال در خصوص تاثیر این موج مثبت بر کشورش می گوید: «اکنون شاهد این چشم انداز در پرتغال هستیم. در سال ۲۰۱۷ تنها ۲.۸ درصد رشد در تولید ناخالص داخلی داشتیم و این وضعیت در سال جاری بهبود خواهد یافت. ما همچنین در پایان سال گذشته شاهد ۱۱.۵ درصد رشد در زمینه صادرات بودیم و این به معنی بالا رفتن رقابت در میان شرکت ها و صنایع و نیز رشد بازارهای جهانی است.»

کارشناسان در عین حال در خصوص تداوم این روند رو به رشد و وجود چالش هایی که می تواند بر رشد اقتصادی تاثیر بگذارد همچنان محتاطانه اظهار نظر می کنند.

کنت راگوف، استاد دانشگاه هاروارد و یکی از مدعوین به اجلاس داووس معتقد است: «من اقتصاد دان هستم، می توانم از خطری که از ناحیه چین متوجه دونالد ترامپ است و نیز از افزایش نرخ بهره صحبت کنم اما فکر می کنم که خط پایه رشد اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارد. نگفتم خط پایه بازار سهام زیرا بسیار بالاتر از این است. اما در مجموع رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۸ برغم برخی ریسک های بالا از استحکام کافی برخوردار است.»

صندوق بین المللی پول معتقد است اصلاح نظام مالیاتی آمریکا در دولت دونالد ترامپ جدا از وارد کردن شوک مثبت و ایجاد تحرک بیشتر در اقتصاد این کشور تاثیر مثبتی بر روند به رو به رشد اقتصاد جهانی خواهد گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سال ۲۰۱۷ از نظر اقتصادی و ژئوپولیتیک آبستن چه حوادثی خواهد بود؟

افزایش گسترده مبتلایان و قربانیان کرونا در اروپا و آمریکا؛ آغاز واکسیناسیون در آلمان از ۲۷ دسامبر

تظاهرات ضدسرمایه‌داری در داووس