عملیات گسترده پلیسی برای دستگیری عامل حمله به ساختمان‌های دولتی ونزوئلا

عملیات گسترده پلیسی برای دستگیری عامل حمله به ساختمان‌های دولتی ونزوئلا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش ها از کشته شدن اسکار پرز، خلبان ونزوئلایی خبر می دهند که در ماه ژوئن با دزدیدن یک هلیکوپتر به ساختمان دیوان عالی حمله کرده بود.

آگهی

بر اساس برخی گزارش ها در حمله روز دوشنبه نیروهای دولتی ونزوئلا، اسکار پرز خلبان ونزوئلایی که با دزیدن یک هلیکوپتر در ماه ژوئن گذشته، ساختمان دیوان عالی این کشور را گلوله باران کرده بود، کشته و تعدادی دستگیر شدند. با این حال هنوز دولت ونزوئلا کشته شدن اسکار پرز را تایید نکرده است.

پرز بعد از حمله ماه ژوئن تحت تعقیب نیروهای دولتی بود و سرانجام در محله فقیر نشین اطراف کاراکاس به دام نیروهای دولتی افتاد. اسکار پرز مسئولیت حمله ماه ژوئن را برعهده گرفته و گفته بود که باید علیه دولت مستبد جنگید.

این خلبان ونزوئلایی بعد از حمله نیروهای دولتی و در حالی که زخمی شده بود ویدئویی در حساب اینستاگرامش منتشر کرد که در آن می‌گفت: «آنها با آر پی جی، نارنجک و تک تیراندازها به ما حمله کرده‌اند. در این محل غیر نظامیان هستند. ما گفتیم تسلیم می‌شویم اما آنها نمی‌خواهد ما خودمان را تسلیم کنیم آنها می‌خواهند ما را بکشند.»

.یهمچنین در ویدئوی دیگری گفت که نیروهای او به سوی پلیس شلیک نکرده‌اند ولی «آنها به ما حمله کرده‌اند.» این نظامی سابق همچنین گفت که تلاش می‌کرده با نیروهای دولتی مذاکره کند چرا که در مخفیگاهش افراد غیرنظامی حضور داشتند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اسکار پرز را «تروریست متعصب و افراطی» نامیده بود که تحت تعقیب است. او روز دوشنبه در سخنرانی برای قانونگذاران ونزوئلا گفت که عملیاتی برای از بین بردن گروه تروریستی ایی که به دیوان عالی حمله کرده بودند در جریان است.

وزارت کشور ونزوئلا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مردان مسلح این «گروه تروریستی» به روی پلیس آتش گشوده‌اند که طی آن دو افسر پلیس کشته و ۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

ونزوئلا کشوری است که مجازات اعدام در قوانین آن وجود ندارد و یک قانونگذار از دولت خواسته است که حق حیات اسکار پرز محترم شمرده شود و اگر او جرمی مرتکب شده در دادگاه محاکمه شود. 

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هلی کوپتری که به ساختمان‌های دولتی ونزوئلا حمله کرد، پیدا شد

حمله هلی کوپتر پلیس ونزوئلا به دیوان عالی و وزارت کشور