سختگیری‌های اقتصادی شامل بودجه اتحادیه اروپا نیز خواهد شد

سختگیری‌های اقتصادی شامل بودجه اتحادیه اروپا نیز خواهد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا در ماه‌های گذشته از مشاوران زیادی بهره برده است تا برای تعیین بودجه بلند مدت این نهاد پس از سال ۲۰۲۰ کمک کنند.

آگهی

اتحادیه اروپا برای تعیین بودجه بلند مدت این نهاد پس از سال ۲۰۲۰ تشکیل جلسه می‌‌دهد. کمیسیون اروپا برای این کار از مشاوران زیادی دعوت به همکاری کرده است. آغاز جلسات مهم تعیین بودجه ماه مه آینده خواهد بود. گونتر اتینگر، کمیسر بخش بودجه اتحادیه اروپا پنجشنبه هشدار داد که بودجه بسیاری از طرح و برنامه‌های مشترک اروپایی، حتی آن بخشی که اهمیت زیادی دارند از جمله صنعت کشاورزی و توسعه روستایی، کاهش قابل محسوسی خواهند داشت.

تنها دو طرح و برنامه هستند که شامل کاهش بودجه نمی‌شوند: برنامه تبادل دانشجویان اروپایی یا اراسموس و برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی اتحادیه اروپا. پس از خروج بریتانیا در سال آینده میلادی از اتحادیه اروپا بودجه کلی این اتحادیه برای دو برنامه فوق بین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد یورو خواهد بود.

بودجه اروپا در سال ۲۰۱۸ معادل ۱۶۰ میلیارد یورو است. اوتینگر انتظار دارد ۲۷ کشور عضو اتحادیه کمک کنند تا ۱۶ میلیارد دیگر به این بودجه افزوده شود.

برای افزایش بودجه باید مالیات‌ها در برخی از کشورها افزایش پیدا کنند. بزرگ‌ترین کشورهای عضو اتحادیه، آلمان و فرانسه، با این افزایش بودجه مخالفت کرده‌اند. اوتینگر می‌گوید برای کسب این ۱۶ میلیارد یورو لازم است شهروندان کشورهای عضو در روز یک لیوان قهوه کمتر مصرف کنند. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در دیدار با رهبران آلمان و فرانسه اعلام کرد که "اروپا بیش از یک فنجان قهوه در روز ارزش دارد".

بیشتر بخوانید: 

کسری بودجه ۹ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا پس از برکسیت

در بخش کشاورزی و دامداری بودجه‌های اتحادیه اروپا با کاهش عمده‌ای روبرو خواهد شد. یارانه‌های بخش کشاورزی برای کمک به شهروندان کشورهای عضو به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. بودجه این صنعت ۴۰ درصد کل بودجه اتحادیه اروپا را در بر می گیرد. بودجه کشاورزی و کمک‌هایی که به کشورهای فقیر اروپا می شود در مجموع ۷۰ درصد کل بودجه اروپا را شامل می‌شود و به همین دلیل برخی از احزاب و گروه‌ها در کشورهای قدرتمند و بزرگ اروپایی از جمله فرانسه و آلمان انتقادات زیادی نسبت به توزیع بودجه اروپایی دارند.

بودجه اتحادیه در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۵۷.۸۸ میلیارد یورو بود. بخش مهمی از این بودجه به جز صنایع کشاورزی و دامی برای پیشبرد اقتصاد قاره سبز نیز مورد استفاده قرار گرفت. کمیسیون اروپا میزان بودجه سالانه را تعیین می کند و بعد نوبت به پارلمان اروپا می رسد تا این بودجه را تصویب کند.

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران پناهجویان، محور مذاکرات رهبران فرانسه و بریتانیا

بروکسل و لندن بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به تفاهم رسیدند 

تهدید ایتالیا به وتو بودجه اروپا به دلیل نبود همیاری برای بحران پناهجویان