کشته شدن دو شهروند پاکستانی در جریان اعتراض به تجاوز و قتل یک دختر

Two dead in protests over Pakistan girl's rape and murder
Two dead in protests over Pakistan girl's rape and murder
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی درگیری درگیری مردم با نیروهای پلیس درجریان اعتراضات گسترده مردم ایالت پنجاب پاکستان نسبت به تجاوز و قتل یک دختر هفت ساله، دو نفر از متعرضان کشته شدند.

آگهی

در جریان اعتراضات گسترده نسبت به تجاوز و قتل یک دختر هفت ساله و به دنبال حمله معترضان به یک ایستگاه پلیس، دو شهروند پاکستانی کشته شدند.

پلیس پاکستان روز سه‌شنبه ۱۹ دیماه (۹ ژانویه) پیکر زینب انصاری، کودک قربانی تجاوز و قتل را در شهر قصُور واقع در ایالت پنجاب پاکستان، از میان میدان زباله‌ها یافت.

به گفته مقامات پلیس پاکستان این دوازدهمین مورد تجاوز و قتل دختران در طی یکسال گذشته در این منطقه است. ساکنان ناحیه قصُور از عدم توانایی پلیس در مهار حوادث این چنینی خشمگین شده و دست به اعتراضات گسترده‌ای زدند. 

مالک محمد احمد خان، سخنگوی ایالت پنجاب پاکستان در این باره گفت: «معترضان خشمگین به یک اداره پلیس محلی حمله کرده و به سمت نیروهای پلیس سنگ و گلوله پرتاب کردند. آنان نیز برای متوقف کردن معترضان اقدام به شلیک هوایی کرده‌اند.» 

با این حال مردم محلی از درگیری شدید میان نیروهای پلیس و معترضان خبر می‌دهند. 

عمران خان، سیاستمدار و فعال حقوق بشر پاکستانی نیز در حساب توییتری خود با محکوم کردن حادثه تجاوز و قتل این کودک خردسال، خواستار مجازات مجرمان و همچنین حفاظت بیشتر از کودکان شد.

خانواده زینب انصاری که در زمان ربایش و قتل دخترشان در پاکستان حضور نداشتند، روز چهارشنبه به کشورشان بازگشتند.

این پرونده جنجال آفرین توجه بسیاری از مقامات کشوری و لشکری پاکستان را به خود جلب کرده و همگی خواستار رسیدگی فوری به آن شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردان خشمگین در پاکستان زن آوازخوان را به گلوله بستند

بریتانیا؛ آشنایی در «تیندر» و دوستی به قتل دختر دانشجو انجامید

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان به دلیل فروش هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد