مدیر مسئول شرق در گفتگو با یورونیوز: هیچکس با خشونت موافق نیست

مدیر مسئول شرق در گفتگو با یورونیوز: هیچکس با خشونت موافق نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق در گفتگو با خبرنگار یورونیوز در تهران گفت که همه احزاب و گروه‌‌های سیاسی در ایران بر سر مقابله با خشونت اتفاق نظر دارند.

آگهی

در جریان ناآرامی‌های اخیر‌ در شهرهای مختلف ایران، موضع احزاب و شخصیت‌های اصلاح طلب، محکوم کردن خشونت‌ها و در عین‌ حال حمایت از حق اعتراض شهروندان بود.

چنین موضع‌ گیری که بازخوردهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد، تعجب برخی فعالان سیاسی و اجتماعی را نیز در پی داشت.

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق معتقد است که مشکلات اقتصادی و شنیده نشدن حرف مردم آنها را برای مطرح کردن اعتراضاتشان به خیابان‌ها آورده است. این فعال سیاسی می‌گوید که با وجود «موج سواری برخی در داخل و خارج»، رویکرد جریانات سیاسی کشور همراهی با این ناآرامی‌ها نبوده است.

بیشتر بخوانید: واکنش‌ مقام‌های سیاسی و نظامی ایران به اعتراضات سراسری

آقای رحمانیان در مصاحبه با خبرنگار یورونیوز در ایران گفت: «اگر به نوع موضع گیری هایی نگاه کنیم که آدم های سرشناس سیاسی کردند یا بیانیه‌هایی که دادند مثل مجمع روحانیون مبارز، همه ضمن به رسمیت شناختن اعتراضات و ضمن اینکه حق را به مردم می‌دهند که این فرصت را برای اعتراض داشته باشند، اما با عملکردی که در این چند روزه بوده و برخی این اعتراضات را به خشونتمدیرمسئول شرق در گفتگو با یورونیوز: هیچکس با خشونت موافق نیست کشدیدند و به مساجد حمله کردند و برخی مساجد و حسینیه‌ها را به آتش کشیدند یا به مراکز نظامی حمله کردند، اینها را جریان های سیاسی عموما محکوم کردند و هیچ جریان سیاسی نبود که با این نوع رفتارها موافق باشد.»

مدیر مسئول روزنامه شرق ضمن رد این ادعا که از جریانات سیاسی خواسته شده تا چنین موضع گیری کنند گفت: «تا آنجایی که در جریان هستم از رسانه ها دعوت شد، جلساتی بود و توضیحاتی دادند. مسئولین رسانه ها توضیحات خودشان را دادند. گفت‌و‌گویی متقابل بود و سخنانی رد و بدل و شنیده شد. از احزاب سیاسی هم به همین شکل دعوت شد. یعنی هم وزارت کشور نظرات احزاب سیاسی را خواست و نقطه نظراتشان را شنید و هم آنها اطلاعاتی را به احزاب داده اند که متوجه شوند در این مسیر چه باید کرد.»

مهدی رحمانیان در ادامه، موضع گیری‌های افراد و بیانیه‌های احزاب را در راستای تحلیل خودشان از شرایط دانست و با رد احتمال اجماع میان این چهره‌ها و گروه‌های سیاسی گفت: «در جریانات سیاسی کشور اجماع نانوشته صورت گرفته است. رویکرد تمام جریانات، مخالفت با این نحوه اعتراض بوده و همه گفتند ما با این که در مسیر اعتراضات خشونت به خرج داده می شود مخالفیم و مخالفت خودشان را به طرق محتلف اعلام ردند.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار مسکو به واشنگتن: در امور داخلی ایران دخالت نکنید

ایران علیه دخالت آمریکا در امور داخلی خود به سازمان ملل شکایت کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود