احمدی نژاد: هر کسی در هر مقامی باشد اگر ملت او را نخواهد، غاصب است

احمدی نژاد: هر کسی در هر مقامی باشد اگر ملت او را نخواهد، غاصب است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

احمدی نژاد با انتقاد شدید از سیاست دولت حسن روحانی برای حذف بخش مهمی از یارانه بگیران گفت: «دولت با درآمد فعلی هدفمندی یارانه ها می تواند به ۷۵ میلیون ایرانی نفری ۷۵ هزار تومان بدهد.»

آگهی

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران در یک سخنرانی که سایت دولت بهار آنرا سخنرانی در «جمع دانشجویان» عنوان کرده گفته است: «هر کسی در هر مقام و منصبی که باشد اگر ملت او را نخواهد، غاصب است. روشن است که غاصب است. هر اقدامی انجام دهد، تخلف است. هر تصرفی در بیت المال انجام دهد، بعدا باید پاسخگو باشد.»

دامنه غاصب اعلام کردن مقامات جمهوری اسلامی از سوی محمود احمدی نژاد در حال گسترده شدن است. وی پیشتر صادق لاریجانی رئيس قوه قضائیه را غاصب اعلام کرده بود و اکنون به عموم مقامات جمهوری اسلامی که به گفته احمدی نژاد «ملت او را نخواهد» گسترش داده است.

احمدی نژاد در این سخنرانی (سایت دولت بهار محل انجام این سخنرانی را اعلام نکرده است) با انتقاد شدید از سیاست دولت حسن روحانی برای حذف بخش مهمی از یارانه بگیران گفته است: «دولت با درآمد فعلی هدفمندی یارانه ها می تواند به ۷۵ میلیون ایرانی نفری ۷۵ هزار تومان بدهد.»

وی با اشاره به اینکه «مجلس و دولت یک تعهد قانونی به مردم دادند و دارند زیر آن می زنند» افزوده است: «مثالش یارانه هاست. بگونه ای حرف می زنند که انگار مردم یک مشت زیاده خواه هستند.»

محمود احمدی نژاد با بیان آماری عجیب گفته است: «۱۲۰ درصد مردم بهار ۹۳ آمدند و گفتند ما این را می خواهیم. همین الان هم نظرسنجی کنیم بیش از ۱۰۰ درصد می گویند می خواهیم.»

رئیس جمهوری پیشین ایران با اشاره به اینکه کشور و ثروت کشور متعلق به مردم است، افزوده است: «یک نگاه است که می گوید همه این ها مال دولت و حکومت است که اگر خواست یک گوشه ای از آن را می گذارد در اختیار مردم. دولت یا حکومت فقط با اجازه ملت می تواند در این ها تصرف کند نه اینکه خیال کند مال خودش است و مردم باید بیایند خواهش و التماس کنند که آقا می شود یک قطره هم به ما بدهی!؟ آن هم لطف و بزرگواری کند و اگر تشخیص داد که رویمان زیاد نمی شود و پرو نمی شویم، بده.»

احمدی نژاد: صادق لاریجانی غاصب است

محمود احمدی نژاد در حالی دولت حسن روحانی و مجلس را مورد حمله قرار داده است که در روزهای گذشته قوه قضائیه و بویژه صادق لاریجانی ریاست این قوه را نیز مورد شدیدترین حملات قرار داده بود. 

او ابتدا در ویدئویی مهلت ۴۸ ساعته برای رئیس قوه قضائیه تعیین کرد تا به اتهاماتی که به محمود احمدی نژاد و نزدیکانش از جمله درباره ارتباط با بابک زنجانی وارد شده پاسخ دهد و بعد از اتمام این مهلت و عدم پاسخ رئیس قوه قضائیه، بار دیگر ویدئویی منتشر کرد و در آن گفت: «قاضی القضات ما بزرگترین گناهان، یعنی هتک آبروی افراد و افترا زدن به انسانهای پاک را به طور علنی مرتکب می شود. معلوم است که ایشان از عدالت ساقط است.»

احمدی نژاد همچنین تاکید کرد که صادق لاریجانی به قانون اساسی و آیین دادرسی و امور قضایی آشنایی ندارد و آنها را زیر پا می گذارد. وی دستگاه قضایی را «دستگاه نیم بند قضایی» نامید که توسط صادق لاریجانی متلاشی شده و از اعتبار افتاده است.

احمدی نژاد همچنین خواستار استعفای صادق لاریجانی شده بود و گفته بود: «ایشان به دلیل عدم صیانت نفس، نقض مکرر قانون اساسی و قوانین عادی و بروز نشانه های بین از عدم صلاحیت ، فاقد مشروعیت بوده و ادامه کار ایشان ناقض حقوق رهبری و جمهوری اسلامی و مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب بوده و از این جهت غاصب شناخته می شود.»

جوانفکر: اگر صادق لاریجانی استعفا ندهد از رهبر انقلاب تقاضای برکناریش را خواهیم کرد

علی اکبر جوانفکر مشاور محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری که بتازگی به جرم توهین به دادستان تهران به ۶ ماه حبس محکوم شده است نیز با انتشار مقاله ای در سایت دولت بهار خواسته احمدی نژاد را برای استعفای صادق لاریجانی تکرار کرده است. وی نوشته است: «اگر رئیس قوه قضاییه استعفا ندهد راهی جز درخواست از رهبر معظم انقلاب برای برکنار وی باقی نخواهند ماند.»

چرا محمود احمدی نژاد از سوی مقامات حکومت تحمل می شود؟

با شدت گرفتن انتقادات محمود احمدی نژاد از مقامات حکومتی و مواجه نشدن با محدودیت های معمول حکومتی، این پرسش برای بسیاری مطرح شده است  که چرا احمدی نژاد از سوی حکومت تحمل می شود؟

محمد خوش چهره در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد هشدار داده بود که نزدیکان احمدی نژاد در دوره ای که وزارت اطلاعات وزیر نداشت پرونده های ویژه ای را از وزارت اطلاعات خارج کرده اند.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در سال پایانی دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز گفته بود: «نمی‌توان گفت فردی که تعدادی پرونده زیر بغل دارد و جسارت دارد باید تا اتمام دوره‌اش صبر کنیم.»

این گفته ها این گمانه زنی را پیش کشید که احمدی نژاد پرونده هایی از فساد مقامات کشوری و خصوصا محافظه کاران در دست دارد که به او نوعی مصونیت داده است.

از سوی دیگر برخی ناظران موضوع را به انتخابات مناقشه برانگیز سال ۸۸ مرتبط می دانند و احتمال می دهند که همکاری احمدی نژاد در انتخاباتی که با رضایت رهبر جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفت و از پرده بیرون افتادن مناسباتی که باعث پیروزی احمدی نژاد شد باعث شده است که مقامات بلند پایه حکومت، احمدی نژاد را تحمل کنند.

گذشته از اینکه احمدی نژاد پرونده فساد اقتصادی یا سیاسی از کسانی در دست دارد یا خیر، از نظر سیاسی حضور گروه احمدی نژاد بعنوان منتقدان تندرو در صحنه سیاسی لزوما تاثیر منفی بر مناسبات جمهوری اسلامی ندارد و می تواند تاثیرات متفاوتی بر جایگاه رهبری جمهوری اسلامی بعنوان جایگاهی فراتر از نهادهایی چون قوه قضاییه، مجلس و دستگاه اجرایی، داشته باشد.

همچنین انتقادات احمدی نژاد از قوه قضاییه می تواند باعث شود که اصلاح طلبان نقد قوه قضاییه را کنار بگذارند و در تلاش برای حذف احمدی نژاد، صریحا یا تلویحا به حمایت از قوه قضاییه بپردازند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت و تعلیق احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصلحت تکذیب شد

احمدی‌نژاد در دو نامه به رهبر ایران: آزادی به محاق رفته است

غیبت احمدی‌نژاد؛ چرا رئیس جمهوری سابق ایران نسبت به ناآرامی‌ها سکوت کرد؟