انتقال سفارت روسیه در یمن از صنعا به ریاض

انتقال سفارت روسیه در یمن از صنعا به ریاض
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

روسیه به دلایل امنیتی به حضور دیپلماتیک خود در یمن پایان می‌دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که فعالیت سفارت مسکو در صنعا، پایتخت یمن به حالت تعلیق درآمده و تمام کارکنان این سفارت به عربستان سعودی منتقل شده‌اند. قرار است این دیپلماتها از ریاض به انجام وظایف خود ادامه دهند.

درگیری‌ها در یمن میان نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری این کشور که از حمایت ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی برخوردارند و نیروهای حوثی تحت حمایت ایران، بار دیگر افزایش یافته است.

هفته گذشته علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین این کشور و متحد سابق حوثی‌ها کشته شد. او اعلام کرده بود که چنانچه ریاض از شدت محاصره مناطق درگیری بکاهد، آماده است با همکاری عربستان سعودی «صفحه جدیدی» از روابط دوجانبه آغاز کند.

یکشنبه گذشته نیز دستکم ۲۶ شبه نظامی حوثی در جریان حملات هوایی ائتلاف اعراب کشته شدند. در این حملات، یک اردوگاه آموزشی متعلق به حوثی‌ها واقع در استان حجه در شمال غرب این کشور هدف قرار گرفته بود.

درگیری‌ها در یمن از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف اعراب در مارس ۲۰۱۵ میلادی تا کنون، بیش از ۸۷۵۰ کشته بر جای گذاشته است که بیش از ۱۵۰۰ نفر از این کشته شدگان، کودک بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نکاتی دربارۀ جنگ یمن، آیا لیبی دومی در راه است؟

گاهشمار تحولات یمن، از کناره‌گیری علی عبدالله صالح تا مرگ او

فرمانده آمریکایی: ذخایر موشک و پهپاد حوثی‌های یمن ته می‌کشد