استرالیا جاسوس استخدام می‌کند

استرالیا جاسوس استخدام می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آژانس جاسوسی خارجی استرالیا قصد دارد نیروهای جدیدی را به عنوان جاسوس استخدام کند.

این ماموران مخفی می‌توانند از میان افرادی انتخاب شوند که بطور مثال به حرفۀ معلمی یا بازگانی مشغولند و یا در بخش ارائه خدمات به مشتریان کار می‌کنند. 

برنامۀ استخدام نسل جدید جاسوس‌های استرالیایی روز دوشنبه راه‌اندازی شد. سازمان اطلاعات سری اعلام کرده است که از جیمز باندهای جدید خود برای خدمت در راستای منافع ملی این کشور استفاده خواهد کرد. 

متقاضیان این شغل احتمالا با ارسال مدارک خود، با جالبترین مصاحبۀ شغلی مواجه خواهند شد. آژانس جاسوسی استرالیا اعلام کرده است که هوشمندی و قدرت درک بالا، احساس همدلی و همراهی بالا و هوش انسانی قابل توجه، از ویژگی‌هایی است که داشتن آنها برای کار در این حرفه ضروری است.

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا می‌گوید از آنجا که به دلایلی روشن بسیاری از استرالیایی‌ها دربارۀ سرویس اطلاعاتی مخفی استرالیا و فعالیتهای این مرکز آگاهی ندارند «استخدام افراد مناسب برای کار در موضوعات مرتبط با جاسوسی سخت است.»

ماموران سرویس اطلاعاتی مخفی استرالیا در سراسر جهان کار می‌کنند و به جمع آوری اطلاعاتی می‌پردازند که می‌تواند به حفاظت از امنیت و منافع ملی استرالیا و ارتقای سطح آن کمک کند.

انتطار می‌رود پروسۀ جذب جاسوس هفت ماه طول بکشد. این پروسه شامل مراحلی همچون تقاضای کتبی، آزمون کتبی، آزمایش‌های روانشناختی، ارزیابی‌های امنیتی و معاینات پزشکی می‌شود.

این آژانس هشدار داده است که متقاضیان نباید دربارۀ ثبت نامشان در این شغل، با کسی حتی با اعضای خانواده و دوستانشان صحبت کنند.

متقاضیان باید بتوانند نشان دهند که قادر به برقراری آسان رابطه با دیگران هستند، به جزئیات توجه دارند و در صورت لزوم این آمادگی را دارند تا در هر جای جهان زندگی کنند. آنها همچنین باید افرادی محتاط و همزمان توانا در جمع آوری اطلاعات از منابع انسانی باشند.

استرالیا تنها کشوری نیست که در زمینۀ استخدام جاسوس وارد عمل شده است. فرانسه نیز در سال جاری میلادی و با هدف افزایش سطح امنیت در این کشور تصمیم گرفته است تا نسل جدیدی از جاسوسان را جذب کرده و آموزش دهد.
قرار است تا سال ۲۰۱۹ میلادی ۶۰۰ جاسوس جدید توسط اداره کل امنیت خارجی فرانسه استخدام شود.

با وجود پایان جنگ سرد و پایان عمر جهان دو قطبی، بر شمار جاسوسان خارجی در سطح بین‌الملل بطور قابل توجهی افزوده شده است؛ موضوعی که کارشناسان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» نیز به آن اذعان دارد.

در کنار کسب اطلاعات برای مبارزات ضدتروریسم، از دیگر کارکردهای این ماموران مخفی در عصر جدید جمع آوری گسترده اطلاعات اقتصادی و اینترنتی برای دولتها است.

علاوه بر ایالات متحده آمریکا، چین و روسیه از جمله کشورهایی هستند که در حال حاضر عملیات اطلاعاتی بسیار پیچیده‌ای را رهبری می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر پیشین انرژی اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است

ضعف های نرم افزاری و جاسوسی سایبری سیا

افشاگریهای جدید ویکی لیکس ابعاد جاسوسی «سیا» را آشکار می کند