خلبانان آلمانی از اخراج پناهجویان افغان سر باز می زنند

خلبانان آلمانی از اخراج پناهجویان افغان سر باز می زنند
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بسیاری از خلبانان آلمانی از هدایت هواپیماهای حامل پناهجویان اخراج شده از این کشور خودداری می‌کنند.

به گزارش رسانه های آلمانی دولت این کشور تعداد پروازهایی را که به این شکل از ماه ژانویه تا سپتامبر انجام نشده‌اند، ۲۲۲ مورد اعلام کرده است.

این پروازها قرار بود برای بازگرداندن پناهجویان افغان صورت گیرد. آلمان با وجود ادامه خشونت‌ها و حملات در افغانستان، این کشور را «امن» تشخیص داده و تصمیم به بازگرداندن آن دسته از پناهجویانی گرفته که با درخواست پناهندگی آنها مخالفت شده است.

از ۲۲۲ مورد امتناع خلبانان از هدایت هواپیمای حامل پناهجویان ۸۵ مورد مربوط به شرکت لوفتهانزا و یورووینگز بوده است. حدود ۴۰ مورد از موارد خودداری خلبانان در فرودگاه دوسلدورف و حدود ۱۴۰ مورد نیز در فرودگاه فرانکفوت رخ داده است.

آلمان با وجود افزایش اخراج پناهجویان همچنان مقصد اصلی مهاجران و پناهندگان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. در سال ۲۰۱۷ میلادی شمار درخواست های ارائه شده برای پناهندگی در آلمان از مجموع سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر بوده است.

دولت آلمان برای تسریع روند اخراج پناهجویانی که با درخواست پناهندگی آنها مخالفت شده است قصد دارد از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ به هر پناهجو مبلغ سه هزار یورو در ازای اخراجش پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی‌های آماری از افزایش جمعیت مسلمانان در کشورهای اروپایی

آلمان؛ حمله با چاقو به شهردار شهر حامی پناهجویان در یک کبابی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک سازمان خیریه توزیع رایگان غذا: ورود غیرآلمانی ها ممنوع

مبارزه با اخراج پناهجویان افغان به روایت یک فعال فرانسوی

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان